Nieuwe veilingwebsite doorbreekt monopolie
Persbericht van TicketVeiling
OEGSTGEEST/LEIDEN - Tickets voor onder meer concerten, evenementen,
shows, dierentuinen en wellness. Vanaf maandag 5 september is
TicketVeiling.nl online. Een nieuw platform waarop toegangsbewijzen per
opbod worden verkocht. ,,Dit concept is niet nieuw", zegt
initiatiefnemer Jeroen Hillenaar. ,,Maar we voorzien duidelijk in een
behoefte. De markt bestond tot voor kort uit maar één grote partij en
een aantal kleine partijen. Door meer concurrentie ontstaat een
gezonder klimaat. Zowel voor de consument als voor aanbieders."
Volgens Hillenaar zijn consumenten steeds minder bereid om reguliere
toegangsprijzen te betalen. ,,Onze veilingwebsite sluit daar naadloos
op aan. De vraag naar een kaartje bepaalt de uiteindelijke waarde. Ik
verwacht dat deze trend zich de komende jaren nog verder zal
ontwikkelen." Er zijn al verschillende partijen op internet actief met
het veilen van tickets voor uitstapjes. ,,Er is nu echter sprake van
een monopolie situatie", zegt Hillenaar. ,,Dat is onwenselijk. Bij
sommige aanbieders en organisatoren heeft het veilen daardoor zelfs een
negatief imago gekregen. Ik denk dat er door de lancering van
TicketVeiling meer dynamiek in de markt komt. We zijn nu ruim een jaar
bezig met de voorbereidingen en merken dat organisatoren open staan
voor ons verhaal. Er is behoefte aan een partij die enerzijds leuk
aanbod presenteert aan consumenten maar anderzijds het belang van de
(show-) producent niet uit het oog verliest." Hij doelt dan vooral op
de opbrengsten. ,,Als commissiepercentages te hoog zijn dan heeft
veilen voor een organisator geen zin. Natuurlijk bereik je een nieuwe
doelgroep. Ook bij ons speelt dat een belangrijke rol. Middels
TicketVeiling krijg je mensen binnen die normaal gesproken geen kaartje
zouden kopen. Maar daarnaast moet er ook gewoon verdiend worden aan een
ticket. Dat is iets wat andere veilingsites niet altijd even scherp in
het vizier houden." Was ook niet nodig, stelt Hillenaar. ,,Als er
slechts één partij serieus actief is dan heb je als producent weinig
keus als je tickets wilt veilen. Daar brengen we met TicketVeiling
verandering in."
Aanbod
Veel sites hebben moeite om de gunst van het publiek te winnen. ,,Daar
ben ik me van bewust", zegt Hillenaar. ,,Maar ik ben er tegelijkertijd
van overtuigd dat TicketVeiling binnen een jaar tot de grootste spelers
in de markt behoort." De marketingstrategie van de ondernemer moet
daarvoor zorgen. ,,We zetten onder meer outdoor media, commercials op
landelijke radio & televisie, advertenties op radio & televisie,
advertenties in printmedia en een online campagne in om TicketVeiling
onder de aandacht te brengen. De consument komt ons straks overal
tegen." Alles valt of staat daarnaast bij de inhoud van de site, zegt
Hillenaar. ,,Dat is waarom we een compleet team hebben aangenomen dat
organisatoren benadert om uit te leggen wat TicketVeiling anders maakt.
Dat lukt boven verwachting goed. Van sauna's tot dierenparken, van
concerten tot theater, ons aanbod is nu al divers. Op dat gebied zullen
we ons de komende maanden nog verder ontwikkelen. Onze focus ligt nu
voor een groot deel op het winnen van het vertrouwen van consumenten én
aanbieders." Hillenaar wijst daarnaast op een aantal vernieuwende
functionaliteiten van TicketVeiling. ,,Het is op veilingsites tot
dusver gebruikelijk dat kaartjes in setjes van twee geveild worden. Bij
TicketVeiling kun je ook bieden op single- en familie tickets. Een deel
van ons aanbod is specifiek op deze doelgroepen gericht."
TicketVeiling.nl is maandag 5 september vanaf 12.00 uur live. ,,We
hopen dat veel mensen een kijkje komen nemen."
*
*
Links:
http://www.ticketveiling.nl
Razende Robot Reporter