Gemeente Heerde



Persbericht

Datum: 2 september 2011



Tevredenheid Wmo-cliënten Heerde licht gegroeid

In Heerde zijn de gebruikers van hulp in het kader van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) over het algemeen goed tevreden. De blijkt uit de resultaten van het jaarlijkse tevredenheidsonderzoek onder Wmo-cliënten.

De Wmo-cliënten geven de gemeente Heerde in 2010 gemiddeld een ruime 7,5 voor de dienstverlening. Ten opzichte van 2009 is er een lichte verbetering zichtbaar. Dit betekent dat er op dit moment geen aanpassingen nodig zijn in de dienstverlening.

Cijfers
Het onderzoek richt zich op verschillende onderdelen binnen de Wmo-dienstverlening. Voor elk van deze onderdelen is door de cliënten een cijfer gegeven. De onderdelen zijn beoordeeld zijn: Loket Welzijn en Zorg (gemiddeld 7,63), de aanvraagproceduren (gemiddeld 7,48), hulp bij het huishouden (gemiddeld 7,83), Wmo hulpmiddelen (gemiddeld 7,46) en collectief vervoer (gemiddeld 7,53).

Het onderzoek
Bij het onderzoek is gebruik gemaakt van een standaard vragenlijst van het SGBO, aangevuld met een aantal specifieke vragen over het loket Welzijn en Zorg. Van de 374 formulieren die zijn verstuurd, zijn 177 ingevuld teruggekomen.


Einde persbericht