Het regent fotoboeken
Persbericht van Albelli B.V.
Nederland herbeleeft massaal zomervakantie via fotoboek
AMSTERDAM, 1 september 2011 - Voor Albelli, fotoboekenspecialist in
Europa, is de zomer van 2011 er een om nooit meer te vergeten.
Nederlanders maakten afgelopen maand meer fotoboeken dan ooit tevoren.
Een record is wederom verbroken. Reden blijkt de combinatie van het
slechte weer en een gerichte reclamecampagne op radio en TV.
De zomer van 2011 valt te typeren als regenachtig en zeer wisselend in
temperatuur. Geen weer om buiten te zijn. Wel het perfecte weer om
overvolle geheugenkaarten uit de camera om te zetten in een zelfgemaakt
fotoboek. Nederland ging massaal fotoboeken maken wanneer het slecht
weer was.
Albelli stelt een significante overeenkomst vast tussen slecht weer en
de toename van het aantal orders voor fotoproducten. "We hebben de
neerslag in millimeters en het aantal geplaatste orders in Nederland
over elkaar heen gelegd in en grafiek, dat leverde een interessant
resultaat op" aldus Daniel Scheijen, Country manager Benelux bij
Albelli.
In vergelijking met de afgelopen drie jaar is deze zomer veruit de
beste van allemaal geweest. Albelli was tijdens de afgelopen
zomermaanden dan ook intensief aanwezig op TV en radio met als doel het
stimuleren van fotoboeken maken na je vakantie.
Daarnaast werd deze campagne extra kracht bijgezet door banners te
plaatsen op verschillende websites, waaronder buienradar en andere
weersites. Tenslotte zorgde de reclamespot op YouTube ervoor dat ook
het jongere publiek kennis maakte met de fotoproducten van Albelli.
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
*
*
Links:
http://www.albelli.nl
Razende Robot Reporter