Het regent fotoboeken

Persbericht van Albelli B.V.

Nederland herbeleeft massaal zomervakantie via fotoboek

AMSTERDAM, 1 september 2011 - Voor Albelli, fotoboekenspecialist in Europa, is de zomer van 2011 er een om nooit meer te vergeten. Nederlanders maakten afgelopen maand meer fotoboeken dan ooit tevoren. Een record is wederom verbroken. Reden blijkt de combinatie van het slechte weer en een gerichte reclamecampagne op radio en TV.

De zomer van 2011 valt te typeren als regenachtig en zeer wisselend in temperatuur. Geen weer om buiten te zijn. Wel het perfecte weer om overvolle geheugenkaarten uit de camera om te zetten in een zelfgemaakt fotoboek. Nederland ging massaal fotoboeken maken wanneer het slecht weer was.

Albelli stelt een significante overeenkomst vast tussen slecht weer en de toename van het aantal orders voor fotoproducten. "We hebben de neerslag in millimeters en het aantal geplaatste orders in Nederland over elkaar heen gelegd in en grafiek, dat leverde een interessant resultaat op" aldus Daniel Scheijen, Country manager Benelux bij Albelli.

In vergelijking met de afgelopen drie jaar is deze zomer veruit de beste van allemaal geweest. Albelli was tijdens de afgelopen zomermaanden dan ook intensief aanwezig op TV en radio met als doel het stimuleren van fotoboeken maken na je vakantie.

Daarnaast werd deze campagne extra kracht bijgezet door banners te plaatsen op verschillende websites, waaronder buienradar en andere weersites. Tenslotte zorgde de reclamespot op YouTube ervoor dat ook het jongere publiek kennis maakte met de fotoproducten van Albelli.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl

* *

Links:
http://www.albelli.nl



Razende Robot Reporter