Philips
Philips, LG en Sharp werken samen aan universele applicatie voor Smart TV
1 september, 2011
Berlijn (Duitsland) - Als toonaangevende speler in de televisiemarkt,
bracht Philips als een van de eerste merken internetdiensten op zijn
televisies uit. Het heeft van dit succes gebruikgemaakt om die
technologie verder te ontwikkelen tot een geïntegreerd, verbonden en
eenvoudig systeem: Smart TV.
Philips toont aan dat een tv meer is dan een eenrichtingskanaal voor
tv-uitzendingen en films. De televisies die Philips dit jaar uitbrengt,
zijn voorzien van een van de meest uitgebreide Smart TV-pakketten ooit
en zijn daardoor bijzonder interactieve mediaportalen voor
onlinecontent: je kunt muziek, foto's en video's streamen vanaf je
tablet, smartphone of laptop, en programma's of films op verzoek
opslaan op je harddisk.
Philips, LG en Sharp hebben het initiatief genomen om te onderzoeken of
gemeenschappelijke vereisten voor hun aanbod aan Smart TV-diensten
(namelijk Philips Smart TV, LG Smart TV en Sharp Aquos Net+) konden
worden gedefinieerd, uitgaande van open standaarden als HTML5, CE-HTML
en HbbTV. Als eerste stap zullen ze de eerste betaversie van een
gemeenschappelijke softwareontwikkelingskit (SDK) uitbrengen. Dit
illustreert de nood aan technische vereisten die het
contentapplicatieontwikkelaars zouden toelaten om één enkele applicatie
te creëren die zowel op de Smart TV's van Philips en LG als op de Aquos
Net+-televisies van Sharp kan draaien.
Deze samenwerking, waarvoor Philips en LG een intentieverklaring hebben
ondertekend, is bedoeld om de manier waarop applicaties worden
ontwikkeld en aangeboden te vereenvoudigen en zo de productiviteit van
het applicatie-ecosysteem voor de Smart TV-sector te versnellen.
Momenteel besteden applicatieontwikkelaars heel wat tijd en moeite om
hun applicaties voor verschillende tv-platforms aan te passen en te
testen. Door dit terug te dringen, kunnen ontwikkelaars meer tijd
spenderen aan de eigenlijke ontwikkeling van zinvolle applicaties,
zoals films op verzoek, programma gemist diensten, muziekdiensten,
games, sociale-netwerkdiensten en informatief entertainment. Zo zullen
ze hun bereik via de Smart TV's op verschillende tv-platforms kunnen
maximaliseren en de consument toegang kunnen bieden tot een grotere
variëteit van applicaties.
Philips, LG en Sharp nodigen andere Smart TV-bouwers,
applicatieontwikkelaars en andere belangstellende partijen uit om aan
dit initiatief deel te nemen en te bespreken hoe het
applicatieontwikkelingsproces verder kan worden vereenvoudigd, terwijl
de ervaring voor de consument wordt verrijkt. De betaversie van de
gemeenschappelijke SDK zal begin oktober uitkomen.
Meer informatie over Philips op IFA is te vinden op
www.ifa.philips.com.
---
Gelieve voor verdere persinformatie, beeldmateriaal contact op te nemen
met:
Renée de Bruin
PR Manager Philips
Renee.de.bruin@philips.com
Tel: 040-2785030
---
Over Koninklijke Philips Electronics
Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) stelt zich
als gediversifieerde onderneming actief op het gebied van "Gezondheid &
Welzijn" tot doel het leven van de mensen te verbeteren door tijdige
innovaties. Philips is een wereldleider in gezondheid, lifestyle en
verlichting; het bedrijf integreert technologie en design in
oplossingen die afgestemd zijn op de mensen, die steunen op een
grondige kennis van de consumenten en de merkbelofte "sense and
simplicity". Philips met hoofdkantoor gevestigd in Nederland stelt meer
dan 120.000 personen tewerk met verkoop en diensten in 100 landen en
behaalde een omzet van 22,3 miljard EUR in 2010. De onderneming is
marktleider in cardiologische zorg, acute zorg en thuiszorg, in
energie-efficiënte verlichting en nieuwe verlichtingsoplossingen, in
lifestyle producten, met een sterke leiderspositie in scheerapparaten,
draagbare entertainment en tandverzorging.
Meer informatie over Philips is te vinden op www.philips.com/newscenter
en www.philips.nl
---
Over LG Electronics, Inc.
LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) is wereldwijd een toonaangevend
en groot technologisch innovator op het gebied van
consumentenelektronica, mobiele communicatie en huishoudelijke
apparatuur. LG telt meer dan 93.000 medewerkers verspreid over 120
vestigingen over de hele wereld. De omzet van LG over 2010 bedroeg KRW
55,8 triljoen (48,2 miljard dollar). LG bestaat uit vijf businessunits:
Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliances en Air
Conditioning & Energy Solutions. LG behoort tot de grootste fabrikanten
van flatpanel-televisies, mobiele apparatuur, airconditioners,
wasmachines en koelkasten ter wereld. LG heeft een
langetermijnovereenkomst ondertekend om een Global Partner and a
Technology Partner of Formula 1(TM) te worden. In het kader van dit
samenwerkingsverband op hoog niveau, verwerft LG exclusieve vermelding-
en marketingrechten als officiële partner in consumentenelektronica,
mobiele telefoons en gegevensverwerking van dit wereldwijde
sportevenement. Meer informatie is te vinden op www.LGnewsroom.com.
---
Over SHARP Corporation
Sharp Corporation is een wereldwijde ontwikkelaar van innovatieve
producten en kerntechnologieën die mee de toekomst van de elektronica
vormgeven. Als leider in lcd-schermen en digitale technologieën biedt
Sharp een van de breedste en meest vooruitstrevende assortimenten
consumentelektronicaproducten, informatieproducten en elektronische
componenten; tegelijk creëert het ook nieuwe netwerkactiviteiten.
Sharp Corporation stelt wereldwijd 65.200 mensen tewerk (op 30 juni
2011) en registreerde een geconsolideerde jaaromzet van 3.021.973
miljoen yen over het boekjaar dat werd afgesloten op 31 maart 2011.
Meer informatie is te vinden op de website van Sharp
http://sharp-world.com/index.html.