Philips


Philips en O'Neill zetten succesvolle samenwerking voort en introduceren twee nieuwe robuuste en innovatieve hoofdtelefoons


1 september, 2011
Eindhoven- Philips en O'Neill kondigen met trots twee nieuwe hoofdtelefoons aan: 'The Bend' en 'The Stretch Scratch'. Beide nieuwe modellen zijn speciaal gemaakt voor gebruik tijdens actiesporten, zijn duurzaam en gaan superlang mee.

'The Bend' is het nieuwste model in de reeks. Diepe en dynamische bassen zijn hiermee te horen en het model heeft een stevige constructie die voldoet aan de fysieke eisen van zelfs de meest doorgewinterde en actieve sporters. De eenvoudige hoofdband past zich aan naar de vorm van je hoofd en is gemaakt van hetzelfde materiaal als de meest stevige sneeuwbril, voor extra bestendigheid. Bij een val of andere vorm van impact, worden de veiligheidsschelpen van de hoofdtelefoon ontgrendeld in plaats van onder druk te breken, zoals bij de meeste andere hoofdtelefoons. Zodra je weer op de been bent, klik je de schelpen gewoon terug op hun plaats op de hoofdband en kun je verder sporten.

Het gezicht van 'The Bend' en van de nieuwe 'Tested on Animals'-campagne, wordt de bekende snowboarder Sebastien Toutant, alias Seb Toots. Sinds Seb op de internationale snowboardscène actief is, heeft hij altijd in zijn eentje de wereld van het freestyle snowboarden willen veranderen. Gewapend met een uiterst geducht sprongarsenaal, waaronder een Double Cork 12, heeft de Frans-Canadese snowboarder op 19-jarige leeftijd al enkele van de grootste snowboardwedstrijden gewonnen, waaronder de 2011 Winter X Games Slopestyle event, de O'Neill Evolution en de 2010 Oakley Air & Style. Deze winter is hij van plan om zijn eerste Swatch TTR-titel te veroveren.

'The Stretch Scratch' hoofdtelefoon is een nieuwkomer in de familie van The Stretch hoofdtelefoons. Net als alle andere producten uit deze serie, heeft dit model een dynamische geluidskwaliteit en een flexibele TR55LX hoofdband die in alle richtingen kan draaien. Het hoofdtelefoonkabeltje is het best beschikbare op de markt wat betreft spanningsweerstand. Bovendien kan het niet in de knoop raken zodat je nooit hoeft te stoppen tijdens het sporten om de kabels uit de knoop te halen. Deze hoofdtelefoon onderscheidt zich ook door een nieuw esthetisch effect: de kleur van het schelpomhulsel vervaagt met de tijd, net zoals de onderkant van een skateboard die er uren gebruik op heeft zitten.

Als ambassadeur voor de 'The Stretch Scratch' hoofdtelefoons hebben Philips en O'Neill gekozen voor de professionele surfster Malia Manuel, die het 'Tested on Animals'-team zal gaan versterken. De 18-jarige Malia is ongelooflijk getalenteerd en afkomstig uit Hawaï, het surfparadijs bij uitstek. Ze groeide heel snel uit tot een van de meest vlotte en krachtigste surfsters van haar generatie. Ze doet mee aan freesurfingcompetities over de hele wereld. Haar vastberadenheid en strakke stijl in het water staan symbool voor de nieuwe hoofdtelefoons.

Hoe zwaar de actie ook wordt, je er kunt steeds van op aan dat 'The Bend' en 'The Stretch Scratch' hoofdtelefoons stevig op hun plaats blijven zitten, dankzij een elastische constructie die zich helemaal naar de vorm van je hoofd schikt. De superzachte oorkussentjes zorgen voor absoluut comfort, uren aan een stuk, terwijl je naar adembenemende klanken luistert én in de wetenschap bent dat ze ontworpen werden om de meest extreme fysieke uitdagingen te weerstaan.

De nieuwe hoofdtelefoons werden niet alleen door Seb en Malia aan de meest barre omstandigheden blootgesteld. Wereldwijd testten een selectie van doorgewinterde teamriders de hoofdtelefoons waarbij ze onderworpen werden aan huilende winden, vrieskoutemperaturen en andere vormen van extreme impact. Hoe zwaar de klappen die je incasseert ook zijn, je kunt steeds rekenen op de Philips O'Neill hoofdtelefoons om precies dat liedje te horen wat je nodig hebt om nog even door te gaan.

Meer informatie over het volledige gamma Philips O'Neill hoofdtelefoons is te vinden op www.philips.com.

Voor het meest recente nieuws en exclusieve achtergrondinformatie over de Philips audio- en videoproducten, volg Philips Pulse http://pulse.philips.com.


---

Gelieve voor verdere persinformatie, beeldmateriaal contact op te nemen met:

Renée de Bruin PR Manager Philips Renee.de.bruin@philips.com Tel: 040-2785030
---

Over Koninklijke Philips Electronics N.V.

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) stelt zich als gediversifieerde onderneming actief op het gebied van "Gezondheid & Welzijn" tot doel het leven van de mensen te verbeteren door tijdige innovaties. Philips is een wereldleider in gezondheid, lifestyle en verlichting; het bedrijf integreert technologie en design in oplossingen die afgestemd zijn op de mensen, die steunen op een grondige kennis van de consumenten en de merkbelofte "sense and simplicity". Philips met hoofdkantoor gevestigd in Nederland stelt meer dan 120.000 personen tewerk met verkoop en diensten in 100 landen en behaalde een omzet van 22,3 miljard EUR in 2010. De onderneming is marktleider in cardiologische zorg, acute zorg en thuiszorg, in energie-efficiënte verlichting en nieuwe verlichtingsoplossingen, in lifestyle producten, met een sterke leiderspositie in scheerapparaten, draagbare entertainment en tandverzorging.

Meer informatie over Philips is te vinden op www.philips.com/newscenter en www.philips.nl
---

Over O'Neill

O'Neill, het originele Californische surf-, snowboard- en leefstijlmerk, werd opgericht in 1952 toen een jongeman, Jack O'Neill, zijn onstuitbare passie voor het surfen gebruikte om Moeder Natuur op eigen terrein te verslaan. Hij ontwierp als eerste een wetsuit in neopreen om langer te kunnen surfen op de ijskoude golven in Noord-Californië. Kort daarop opende hij zijn eerste surfshop.. Ook al is er heel wat veranderd sinds dit bescheiden begin, is de initiële visie van Jack gebleven: functionele en vernieuwende producten brengen blijft de kern waarrond alle activiteiten van het bedrijf draaien. Met hart en ziel blijft O'Neill zich inzetten voor de actiesporten zonder de basiswaarden uit het oog te verliezen: voortdurende vernieuwing in stijl en technologie. Van de eerste surfwetsuit in neopreen en boardlijnen tot 's werelds eerste naadloze boardshorts en baanbrekende draagbare elektronicaproducten, zal de innovatieve geest van O'Neill het bedrijf altijd naar nieuwe horizonten stuwen. O'Neill is vandaag wereldwijd aanwezig. Geheel in lijn met zijn rijke achtergrond en universele aantrekkingskracht tot de boardridingcultuur, zal O'Neill altijd blijven bouwen aan zijn reputatie van één van 's werelds leidende lifestylemerken voor de jeugd, dankzij zijn unieke 50-jaar lange ervaring als 'The First name in the Water'.