Philips
Philips en O'Neill zetten succesvolle samenwerking voort en introduceren twee
nieuwe robuuste en innovatieve hoofdtelefoons
1 september, 2011
Eindhoven- Philips en O'Neill kondigen met trots twee nieuwe
hoofdtelefoons aan: 'The Bend' en 'The Stretch Scratch'. Beide nieuwe
modellen zijn speciaal gemaakt voor gebruik tijdens actiesporten, zijn
duurzaam en gaan superlang mee.
'The Bend' is het nieuwste model in de reeks. Diepe en dynamische
bassen zijn hiermee te horen en het model heeft een stevige constructie
die voldoet aan de fysieke eisen van zelfs de meest doorgewinterde en
actieve sporters. De eenvoudige hoofdband past zich aan naar de vorm
van je hoofd en is gemaakt van hetzelfde materiaal als de meest stevige
sneeuwbril, voor extra bestendigheid. Bij een val of andere vorm van
impact, worden de veiligheidsschelpen van de hoofdtelefoon ontgrendeld
in plaats van onder druk te breken, zoals bij de meeste andere
hoofdtelefoons. Zodra je weer op de been bent, klik je de schelpen
gewoon terug op hun plaats op de hoofdband en kun je verder sporten.
Het gezicht van 'The Bend' en van de nieuwe 'Tested on
Animals'-campagne, wordt de bekende snowboarder Sebastien Toutant,
alias Seb Toots. Sinds Seb op de internationale snowboardscène actief
is, heeft hij altijd in zijn eentje de wereld van het freestyle
snowboarden willen veranderen. Gewapend met een uiterst geducht
sprongarsenaal, waaronder een Double Cork 12, heeft de Frans-Canadese
snowboarder op 19-jarige leeftijd al enkele van de grootste
snowboardwedstrijden gewonnen, waaronder de 2011 Winter X Games
Slopestyle event, de O'Neill Evolution en de 2010 Oakley Air & Style.
Deze winter is hij van plan om zijn eerste Swatch TTR-titel te
veroveren.
'The Stretch Scratch' hoofdtelefoon is een nieuwkomer in de familie van
The Stretch hoofdtelefoons. Net als alle andere producten uit deze
serie, heeft dit model een dynamische geluidskwaliteit en een flexibele
TR55LX hoofdband die in alle richtingen kan draaien. Het
hoofdtelefoonkabeltje is het best beschikbare op de markt wat betreft
spanningsweerstand. Bovendien kan het niet in de knoop raken zodat je
nooit hoeft te stoppen tijdens het sporten om de kabels uit de knoop te
halen. Deze hoofdtelefoon onderscheidt zich ook door een nieuw
esthetisch effect: de kleur van het schelpomhulsel vervaagt met de
tijd, net zoals de onderkant van een skateboard die er uren gebruik op
heeft zitten.
Als ambassadeur voor de 'The Stretch Scratch' hoofdtelefoons hebben
Philips en O'Neill gekozen voor de professionele surfster Malia Manuel,
die het 'Tested on Animals'-team zal gaan versterken. De 18-jarige
Malia is ongelooflijk getalenteerd en afkomstig uit Hawaï, het
surfparadijs bij uitstek. Ze groeide heel snel uit tot een van de meest
vlotte en krachtigste surfsters van haar generatie. Ze doet mee aan
freesurfingcompetities over de hele wereld. Haar vastberadenheid en
strakke stijl in het water staan symbool voor de nieuwe hoofdtelefoons.
Hoe zwaar de actie ook wordt, je er kunt steeds van op aan dat 'The
Bend' en 'The Stretch Scratch' hoofdtelefoons stevig op hun plaats
blijven zitten, dankzij een elastische constructie die zich helemaal
naar de vorm van je hoofd schikt. De superzachte oorkussentjes zorgen
voor absoluut comfort, uren aan een stuk, terwijl je naar adembenemende
klanken luistert én in de wetenschap bent dat ze ontworpen werden om de
meest extreme fysieke uitdagingen te weerstaan.
De nieuwe hoofdtelefoons werden niet alleen door Seb en Malia aan de
meest barre omstandigheden blootgesteld. Wereldwijd testten een
selectie van doorgewinterde teamriders de hoofdtelefoons waarbij ze
onderworpen werden aan huilende winden, vrieskoutemperaturen en andere
vormen van extreme impact. Hoe zwaar de klappen die je incasseert ook
zijn, je kunt steeds rekenen op de Philips O'Neill hoofdtelefoons om
precies dat liedje te horen wat je nodig hebt om nog even door te gaan.
Meer informatie over het volledige gamma Philips O'Neill hoofdtelefoons
is te vinden op www.philips.com.
Voor het meest recente nieuws en exclusieve achtergrondinformatie over
de Philips audio- en videoproducten, volg Philips Pulse
http://pulse.philips.com.
---
Gelieve voor verdere persinformatie, beeldmateriaal contact op te nemen
met:
Renée de Bruin
PR Manager Philips
Renee.de.bruin@philips.com
Tel: 040-2785030
---
Over Koninklijke Philips Electronics N.V.
Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) stelt zich
als gediversifieerde onderneming actief op het gebied van "Gezondheid &
Welzijn" tot doel het leven van de mensen te verbeteren door tijdige
innovaties. Philips is een wereldleider in gezondheid, lifestyle en
verlichting; het bedrijf integreert technologie en design in
oplossingen die afgestemd zijn op de mensen, die steunen op een
grondige kennis van de consumenten en de merkbelofte "sense and
simplicity". Philips met hoofdkantoor gevestigd in Nederland stelt meer
dan 120.000 personen tewerk met verkoop en diensten in 100 landen en
behaalde een omzet van 22,3 miljard EUR in 2010. De onderneming is
marktleider in cardiologische zorg, acute zorg en thuiszorg, in
energie-efficiënte verlichting en nieuwe verlichtingsoplossingen, in
lifestyle producten, met een sterke leiderspositie in scheerapparaten,
draagbare entertainment en tandverzorging.
Meer informatie over Philips is te vinden op www.philips.com/newscenter
en www.philips.nl
---
Over O'Neill
O'Neill, het originele Californische surf-, snowboard- en
leefstijlmerk, werd opgericht in 1952 toen een jongeman, Jack O'Neill,
zijn onstuitbare passie voor het surfen gebruikte om Moeder Natuur op
eigen terrein te verslaan. Hij ontwierp als eerste een wetsuit in
neopreen om langer te kunnen surfen op de ijskoude golven in
Noord-Californië. Kort daarop opende hij zijn eerste surfshop.. Ook al
is er heel wat veranderd sinds dit bescheiden begin, is de initiële
visie van Jack gebleven: functionele en vernieuwende producten brengen
blijft de kern waarrond alle activiteiten van het bedrijf draaien. Met
hart en ziel blijft O'Neill zich inzetten voor de actiesporten zonder
de basiswaarden uit het oog te verliezen: voortdurende vernieuwing in
stijl en technologie. Van de eerste surfwetsuit in neopreen en
boardlijnen tot 's werelds eerste naadloze boardshorts en baanbrekende
draagbare elektronicaproducten, zal de innovatieve geest van O'Neill
het bedrijf altijd naar nieuwe horizonten stuwen. O'Neill is vandaag
wereldwijd aanwezig. Geheel in lijn met zijn rijke achtergrond en
universele aantrekkingskracht tot de boardridingcultuur, zal O'Neill
altijd blijven bouwen aan zijn reputatie van één van 's werelds
leidende lifestylemerken voor de jeugd, dankzij zijn unieke 50-jaar
lange ervaring als 'The First name in the Water'.