Gemeente Venray
30 augustus 2011
Venray Bloeit op VenrayPlein
Venrayse ondernemers en organisaties die samenwerken in het promoten
van Venray. Dat is het idee achter Venray Bloeit. Uit deze gedachte is
het VenrayPlein uit ontstaan, dat zich voor het eerst presenteert
tijdens de Familiebeurs in Evenementenhal Venray op 2, 3 en 4
september.
Het VenrayPlein is een initiatief van het Toeristisch Platform Venray.
De campagne Venray Bloeit past daar uitstekend bij, vindt het
platform. Door de uitingen van Venray Bloeit op te nemen op de
standwand, neemt VenrayPlein deze campagne mee naar alle beurzen,
evenementen en andersoortige bijeenkomsten die VenrayPlein bezoekt.
Daarmee wordt een breed publiek bereikt met een campagne ten gunste van
alle Venrayse ondernemingen en organisaties. Het VenrayPlein is het
eerste initiatief dat onder de vlag van Venray Bloeit naar buiten
treedt.
"Met het VenrayPlein willen we op een uniforme en kostenbewuste manier
Venray promoten", legt Trudy Steeghs van Toeristisch Platform uit. "Het
promoten via een beurs of evenement is iets wat doorgaans alleen voor
grote bedrijven is weggelegd. Door samen te werken krijgen nu ook
kleinere ondernemers en organisaties de mogelijkheid om te promoten op
een beurs. Vaak zijn namelijk niet alleen de kosten voor een klein
bedrijf een probleem, ook de beursbezetting valt vaak niet mee als je
als ondernemer alleen of met enkele medewerkers je bedrijf runt."
Wethouder Jan Loonen juicht het initiatief van harte toe. "Het
VenrayPlein past helemaal bij wat ons met Venray Bloeit voor ogen
staat. Als klein bedrijf is het vaak moeilijk de aandacht te trekken
tussen alle grote bedrijven. Door samen te werken in promotie is dat nu
ook meer voor kleinere bedrijven weggelegd. De gezamenlijke kosten zijn
lager en de beursbezetting kan onderling geregeld worden. Bovendien
trek je door als groot geheel naar buiten te treden meer aandacht."
De coördinatie voor het VenrayPlein ligt vooralsnog bij Rijk van
Venray. De kosten van het beursdeelname worden deels doorberekend aan
de beursdeelnemers. Door middel van een beurskalender wordt bekeken
waar de stands ingezet kunnen worden.