Ingezonden persbericht


Persbericht

What a Wonderful World!
September Natuurmaand bij Libelle

Hoofddorp, 30 augustus 2011 - De hele maand september staat Libelle in het teken van de natuur en hoe die ons op alle facetten van het leven inspireert. Met bijzondere covers en bijzondere reportages. Libelle's Natuurmaand heeft als thema: What a Wonderful World!

'De wereld wordt zich steeds bewuster van de kwetsbaarheid van de aarde en het feit dat onze bronnen niet onuitputtelijk zijn zegt Franska Stuy van Libelle. "Dit besef heeft een impuls gegeven aan creativiteit en innovatie, op alle gebieden van het leven. Hoe we wonen, eten en reizen. Wat we dragen en eten. Kortom, in onze hele leefstijl hebben we elke dag te maken met duurzaamheid en authenticiteit. Daarom besteedt Libelle vier weken lang aandacht aan de natuur en aan duurzaamheid.' Een greep uit de onderwerpen die aan de orde komen:

Groen wonen
Duurzaam bouwen, recycling van materiaal, je eigen moestuin (desnoods op het dak), dieren, planten in prints en patronen, keurmerken en milieulabels: op het gebied van wonen is de groene trend niet meer weg te denken. De komende weken in Libelle o.a.: hout = hot, natuurstillevens in woonstyling, woonstoffen uit de natuur. En de rubriek Huis, Tuin & Feestje is 'omgebouwd' naar Huis, Tuin & Duurzaam en Huis, Tuin & Recycle.

Groen eten
Geen plek waar zo veel ten goede is veranderd als in de keuken en op tafel. Wat je van ver haalt is lekker, maar nog veel liever koken we met eenvoudige, lokale ingrediënten. En vonden we vroeger vegetarisch eten lastig (en vaak niet lekker), nu is het normaal en lekker om regelmatig vleesloos te eten. De komende weken in Libelle o.a.: koken met knollen, de aardappel revisited, een weekje vega en - heel goed te pruimen - pr pruimenrecepten!

En ook

* Dossier 2030 - zo leven we straks. De nieuwe wereld iis efficiënt, schoon en duurzaam
* Wie wat bewwaart, die heeft wat: mode van toen, nu gedragen
* Interview met acteur en milieu-activist Leonardo di Caprio
* Fair weg - duurzaam op vakantie naar Mr Marokko
* Vrouwen die van een groen idee boomingg business maakten
* Goed nieuws van Moeder Natuuur (even geen doemscenario's)
* 101 keuzes peer dag voor/tegen het milieu, bewust beleefd door een Libelle-redacteur

Libelle Groen app
De Libelle natuurnummers verschijnen wekelijks vanaf 2 september. Libelle lanceert morgen ook een speciale app met door de redactie geselecteerde adressen in de buurt waar het goed en groen eten, drinken, slapen en kopen is. Sanoma Media Netherlands
Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, customer media, televisiezenders, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sinds 29 juli 2011 is Sanoma (67%) eigenaar van SBS Nederland, samen met partner Talpa (33%).

Het portfolio van Sanoma Media bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, Net5, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl, SBS 6, Startpagina.nl en Veronica magazine.

Sanoma Media is een grensverleggend mediahuis, dat met haar expertise, creativiteit en aansprekende content adverteerders de juiste context biedt om hun doelstelling te realiseren. Met de toevoeging televisie kan nog meer worden ingespeeld op de multimediale behoefte van de consument en de adverteerder. Meer informatie over Sanoma Media Netherlands vind je op www.sanomamedia.nl

Sanoma Media Netherlands B.V. maakt deel uit van Sanoma Media B.V., een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.