Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Bedrijven moeten inspelen op Mobile Economic Time om klanten te behouden

Consumenten eisen veilige en goede mobiele dienstverlening; tijdswinst loopt op tot 38 dagen per jaar Utrecht, 23 augustus 2011 - CA Technologies heeft in samenwerking met professor Jayawardhena een nieuw fenomeen geïdentificeerd: Mobile Economic Time (MET). Het geeft aan dat de gemiddelde smartphone- en tablet-gebruiker tot wel 38 dagen per jaar terugwint door productief te zijn in zogeheten verloren uren. Deze tijd wordt met name besteed aan het in contact komen met bedrijven via online kanalen en om persoonlijke productiviteit te vergroten. Belangrijk voorwaarde is dat de dienstverlening veilig is en inspeelt op de behoeften, maar veel bedrijven laten deze kansen liggen.

Mobiele dienstverlening moet beter
De mogelijkheden van Mobile Economic Time moeten volgens CA Technologies een wake-up call zijn voor bedrijven. Er is behoefte aan mobiele online diensten die centraal zijn te beheren. Organisaties die erin slagen hun mobiele dienstverlening perfect af te stemmen op de eindgebruiker profiteren maximaal, want consumenten haken snel af als een mobiele gebruikservaring niet volledig naar wens is.

Mobile Economic Time
Mobile Economic Time wordt berekend door onder andere te kijken naar het aantal uur dat besteed wordt aan reizen, tv kijken en algemene ontspanning. Dit zijn typische gebeurtenissen waarin mobiele apparatuur wordt gebruikt om contact te zoeken met vrienden, maar ook met zakelijke relaties en merken in het algemeen.

Professor Chanaka Jayawardhena: "De uitkomst van 38 dagen geeft het belang van Mobile Economic Time aan. Bedrijven laten veel mogelijkheden liggen als ze hier niet op inspelen. Organisaties die hier serieus werk van willen maken, moeten investeren in een veilige en superieure dienstverlening. Dan komen ze in de gelegenheid om consumenten daadwerkelijk te binden en koopgedrag te beïnvloeden."

Gebruikerswensen
Gebruikers van mobiele online diensten geven aan dat ze zich zorgen maken over de veiligheid, zich storen aan slecht ontworpen gebruikers-interfaces en dat diensten simpelweg niet doen wat ze ervan verwachten. Zo bleek dat vorig jaar 7,7 miljoen Britten hun last-minute kerstaankopen mobiel wilden doen, maar dat slechts een beperkt aantal van de warenhuizen een mobiele webwinkel heeft. Nederlandse supermarkten bieden apps om boodschappenlijstjes te maken, maar de daadwerkelijke aankoop moet nog in de winkel gebeuren. Consumenten lopen steeds tegen beperkingen aan bij mobiele dienstverlening.

Marco van Lieverloo, directeur CA Technologies Nederland: "Bedrijven die weten te innoveren op mobiel gebied kunnen momenteel een grote schare klanten aan zich binden. 42 procent van de Nederlanders ouder dan vijftien jaar is reeds in het bezit van een smartphone. Deze consumenten zullen tijdens hun Mobile Economic Time gebruikmaken van de diensten die perfect op hun wensen zijn afgestemd. Dit zijn de diensten met een goede service, stabiele technologie en veilige informatie-uitwisseling."

CA Technologies Service Assurance

CA Technologies Service Assurance software stelt IT-organisaties in staat om proactief en betrouwbaar in te spelen op de verwachtingen van een dienstverlening, ongeacht de IT-omgeving. Door de aandacht te vestigen op de realisatie van een optimale online klantervaring op smartphones en tablets kunnen organisaties meer omzet halen, klanttevredenheid verhogen en merkwaarde vergroten.

CA Service Operations Insight 3.0 is een next-generation oplossing die bedrijven in staat stelt diensten volledig te beheren in zowel traditionele IT- als cloud-gebaseerde omgevingen. Het valt binnen de 'cloud choice'-strategie van CA Technologies waarmee bedrijven worden geholpen de juiste keuzes te maken bij het overstappen naar cloud computing.

Over Professor Chanaka Jayawardhena

Professor Chanaka Jayawardhena, BSc, MPhil, PhD, MCIM is een expert in services marketing, met name online en mobiele diensten. Chanaka heeft als adviseur gewerkt voor uiteenlopende organisaties waaronder de Britse en Sri Lankaanse overheid. Hij heeft meer dan 15 jaar ervaring in onderwijs en onderzoek, schreef meer dan 70 boeken en rapporten, en gaf 50 presentaties en bijdrages aan wetenschappelijke congressen wereldwijd. Chanaka is Professor of Marketing aan de University of Hull.

Mobile Economic Time links

* Rapport: http://www.ca.com/gb/metstudy

* Blog: http://www.serviceassurancedaily.com/

* Video: http://www.youtube.com/watch?v=_tdZsBfDdko
* Twitter: #CA_MET

Over CA Technologies

CA Technologies (NASDAQ: CA) is een leverancier van software en oplossingen voor IT-management met expertise binnen alle IT-omgevingen, van mainframe en gedistribueerd tot virtueel en cloud. CA Technologies beheert en beveiligt IT-omgevingen en stelt klanten in staat flexibelere IT-diensten te leveren. De innovatieve producten en diensten van CA Technologies verschaffen IT-organisaties het inzicht en de controlemiddelen die essentieel zijn om bedrijven flexibel te laten opereren. De meeste ondernemingen in de Global Fortune 500 vertrouwen op CA Technologies voor het beheer van hun evoluerende IT-ecosystemen. Meer informatie over CA Technologies vindt u op www.ca.com/

Abonneer op CA Technologies


* CA-nieuwsbrieven www.ca.com/us/news/content.aspx?cid=170073
* CA-persberichten www.ca.com/us/rss/

* CA YouTube Channel www.youtube.com/CAIncVideo
* CA podcasts www.ca.com/us/rss/

* CA blogs community.ca.com/blogs/Bloggers.aspx
* CA Twitter twitter.com/ca_benelux



Ingezonden persbericht