Hans Disch benoemd tot interim-directeur OLON

Persbericht van OLON

Per 1 augustus 2011 is Hans Disch (39) benoemd tot interim-directeur van de Organisatie van Lokale Omroepen in Nederland (OLON). Hij gaat leiding geven aan het strategische veranderingsproces van de lokale omroepsector, als derde laag van het Nederlandse publieke omroepbestel.

De dynamiek in het medialandschap in het algemeen en binnen de publieke omroep in het bijzonder, is groot. Alle veranderingen in overheidsbeleid, consumentengedrag en technologie betekenen voor lokale omroepen grote kansen én bedreigingen. De OLON heeft de ambitie om in deze dynamiek een verdere groei van de maatschappelijke toegevoegde waarde van de lokale publieke media te realiseren.

Hans Disch heeft ruime ervaring met strategische veranderingen in bestuurlijk complexe omgevingen. Daarnaast heeft hij een duidelijke visie op de ontwikkelingen en innovaties in de mediasector en is hij de afgelopen jaren direct betrokken geweest bij de lokale omroep.

Martijn Vroom, voorzitter OLON: "We zijn blij dat we samen met Hans Disch daadkrachtig sturing kunnen geven aan dit ingewikkelde veranderproces. Als bestuur zetten we hoog in op de kwaliteit, toegevoegde waarde en innovatie van de sector. Met de nu geformuleerde visie en aanpak die binnenkort aan de leden wordt voorgelegd, zien wij een prachtige toekomst voor lokale publieke media-instellingen in de breedte, naast de klinkende individuele successen die veel omroepen reeds zelf boeken. Onder leiding van Hans Disch zal de OLON dat verder gaan stimuleren, faciliteren en conditioneren, met behoud van de zelfstandigheid, originaliteit, diversiteit en couleur locale, zoals dat kenmerkend is voor onze omroepen."

Over de OLON
De organisatie van lokale omroepen in Nederland (OLON) is het door de overheid op grond van de Mediawet aangewezen overlegorgaan voor publieke lokale media-instellingen in Nederland. Bij de vereniging OLON zijn vrijwel alle publieke lokale media-instellingen aangesloten. Bij deze ca. 290 omroepen werken meer dan 500 betaalde krachten en 20.000 vrijwilligers. Samen maken zij 45.000 uur radio en 5.000 uur televisie per week en onderhouden zij ruim 280 websites. 100 omroepen zijn YouTube-partner. Zij publiceren dagelijks tientallen nieuwe video's en zijn in 2010 meer dan 1 miljoen keer bekeken.

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.

Links:
http://www.olon.nl

Noot voor redacties


OLON

Noot voor de red actie,

Razende Robot Reporter