Hans Disch benoemd tot interim-directeur OLON
Persbericht van OLON
Per 1 augustus 2011 is Hans Disch (39) benoemd tot interim-directeur
van de Organisatie van Lokale Omroepen in Nederland (OLON). Hij gaat
leiding geven aan het strategische veranderingsproces van de lokale
omroepsector, als derde laag van het Nederlandse publieke omroepbestel.
De dynamiek in het medialandschap in het algemeen en binnen de publieke
omroep in het bijzonder, is groot. Alle veranderingen in
overheidsbeleid, consumentengedrag en technologie betekenen voor lokale
omroepen grote kansen én bedreigingen. De OLON heeft de ambitie om in
deze dynamiek een verdere groei van de maatschappelijke toegevoegde
waarde van de lokale publieke media te realiseren.
Hans Disch heeft ruime ervaring met strategische veranderingen in
bestuurlijk complexe omgevingen. Daarnaast heeft hij een duidelijke
visie op de ontwikkelingen en innovaties in de mediasector en is hij de
afgelopen jaren direct betrokken geweest bij de lokale omroep.
Martijn Vroom, voorzitter OLON: "We zijn blij dat we samen met Hans
Disch daadkrachtig sturing kunnen geven aan dit ingewikkelde
veranderproces. Als bestuur zetten we hoog in op de kwaliteit,
toegevoegde waarde en innovatie van de sector. Met de nu geformuleerde
visie en aanpak die binnenkort aan de leden wordt voorgelegd, zien wij
een prachtige toekomst voor lokale publieke media-instellingen in de
breedte, naast de klinkende individuele successen die veel omroepen
reeds zelf boeken. Onder leiding van Hans Disch zal de OLON dat verder
gaan stimuleren, faciliteren en conditioneren, met behoud van de
zelfstandigheid, originaliteit, diversiteit en couleur locale, zoals
dat kenmerkend is voor onze omroepen."
Over de OLON
De organisatie van lokale omroepen in Nederland (OLON) is het door de
overheid op grond van de Mediawet aangewezen overlegorgaan voor
publieke lokale media-instellingen in Nederland. Bij de vereniging OLON
zijn vrijwel alle publieke lokale media-instellingen aangesloten. Bij
deze ca. 290 omroepen werken meer dan 500 betaalde krachten en 20.000
vrijwilligers. Samen maken zij 45.000 uur radio en 5.000 uur televisie
per week en onderhouden zij ruim 280 websites. 100 omroepen zijn
YouTube-partner. Zij publiceren dagelijks tientallen nieuwe video's en
zijn in 2010 meer dan 1 miljoen keer bekeken.
Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet
(www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.
Links:
http://www.olon.nl
Noot voor redacties
OLON
Noot voor de red
actie,
Razende Robot Reporter