http://www.evo.nl
EVO vernieuwt ledenblad
18 augustus 2011
Verladersorganisatie EVO heeft haar ledenblad EVO magazine ingrijpend
vernieuwd. Aanleiding voor deze restyling waren de resultaten van een
grootschalig onderzoek dat EVO het afgelopen half jaar onder haar leden
heeft gehouden. Daaruit bleek onder meer dat verladers vooral op zoek
zijn naar meer kennis en verdieping. Het vernieuwde blad verschijnt
vandaag voor het eerst.
Informatiebehoefte
Wat vindt Jan ervan? Deze vraag staat voor de redactie van EVO magazine
voortaan centraal bij het maken van het ledenblad van EVO. Jan is de
ijkpersoon die de redactie heeft gemaakt na een analyse van de
onderzoeksresultaten. De redactie `ijkt' haar ideeën voortaan aan de
vraag of deze Jan het onderwerp interessant zou vinden. Op die manier
denkt EVO het ledenblad beter te laten aansluiten op de `leefwereld' en
informatiebehoefte van de verlader.
Nieuwe rubrieksindeling
In de praktijk betekent dit onder meer dat het blad een nieuwe
rubrieksindeling heeft gekregen - Kantoor, Magazijn, Transport,
Persoonlijk - en dat in elk blad twee kwesties verder worden uitgediept
en, waar mogelijk, worden verzien van nuttige tips en (web)adressen.
Nieuw jasje
Ook uiterlijk is het blad ingrijpend gewijzigd. Opvallend element
daarin is dat de cover van EVO magazine in het vervolg bestaat uit een
illustratie waarbij de titel van het blad op een virtuele banderol is
gedrukt die per editie verschuift. Voor deze unieke gimmick tekende het
Amsterdamse bureau Thielenpeters.
Een digitale versie van het vandaag verschenen nummer is hier te
downloaden. EVO magazine is het officiële ledenblad van EVO en
verschijnt elf keer per jaar.
Journalisten kunnen ook buiten kantooruren bellen: 079 3467 373.