FloraHolland
Retail en sierteelt slaan handen ineen voor KWF Kankerbestrijding
FloraHolland, 17 augustus 2011 - Vanaf maandag 29 augustus aanstaande
wordt bij de twee Nederlandse winkelketens Albert Heijn en Karwei een
week lang een speciale rozenactie gehouden in het kader van de Ride for
the Roses. Bij dit jaarlijkse grootschalige fietsevenement, dat dit
jaar op zondag 4 september plaatsvindt, wordt geld ingezameld voor KWF
Kankerbestrijding.
Bloemenveiling FloraHolland en Dutch Flower Group (DFG) hebben het
initiatief genomen om, naast de bestaande fondsenwerving rondom de Ride
for the Roses, deze unieke bloemen- en plantenactie richting
consumenten te realiseren. Doelstelling van deze unieke actie is om in
nauwe samenwerking met KWF en de Nederlandse retail een netto-opbrengst
van tenminste EUR 100.000,- te realiseren, dankzij de belangeloze inzet
van sierteeltpartners in de hele keten. Het geld wordt bijeengebracht
door een verkoopactie van 29 augustus tot de start van het evenement op
4 september. In de winkels van Albert Heijn staan dan 100.000
rozenboeketten en bij de vestigingen van Karwei 15.000
potrooscombinaties.
De opbrengst van de speciale retailactie met Albert Heijn en Karwei
wordt toegevoegd aan de opbrengst van de Ride for the Roses. Deze
sponsortocht is een nationale actie waarvoor de volledige Nederlandse
sierteeltsector de handen ineen slaat om fondsen op te halen voor KWF
Kankerbestrijding. Ruim tienduizend deelnemers doen hier aan mee en
rijden in grote aantallen verschillende routes van 25, 50 en 100
kilometer.
Op zondag 4 september is FloraHolland Aalsmeer de startplaats voor dit
jaarlijks terugkerende fietsevenement. Deze sponsortocht wordt sinds
1997 georganiseerd op initiatief van zevenvoudig Tour de France-winnaar
Lance Armstrong die zelf de ziekte kanker overwon. De opbrengst van de
Ride for the Roses gaat dit jaar naar een onderzoek van Pr. Dr. Ir.
Floor van Leeuwen naar neveneffecten van radio- en chemotherapie voor
Hodgkin-lymfoom. Kijk voor meer informatie over de Ride for the Roses
en de retailactie op www.ridefortheroses.nl.
Alle deelnemende partijen hebben hun eigen motivatie om zich in te
zetten voor het goede doel. Lees hier hun reactie:
Kwekerij van der Harg BV
Leo van der Harg van Leo van der Harg BV uit Vierpolders (Brielle)
doneerde 30.000 potrozen. Van der Harg: "FloraHolland en de Dutch
Flower Group doen belangeloos mee. Wij draaien goed en kunnen ook wat
doen. Het doel is belangrijk, ook ik maak het van dichtbij mee." Zelf
fietste hij drie keer mee met de Ride for the Roses.
Dillewijn & Zwapak
Dillewijn & Zwapak, de verpakkingsspecialisten voor bloemen en planten,
hebben de mogelijkheid met beide handen aangegrepen om een bijdrage te
leveren aan het KWF. Zwapak heeft zijn creatieve bijdrage geleverd aan
de look en feel van het KWF, en Dillewijn heeft voor het vervaardigen
van de verpakkingsmaterialen gezorgd, samen dragen zij belangeloos bij
aan het verhogen van de opbrengst van deze actie.
Martinair Cargo
"Air France-KLM Cargo & Martinair Cargo steunt de strijd tegen kanker.
Investering in wetenschappelijk onderzoek is van cruciaal belang en
hiervoor is veel geld nodig. Air France-KLM Cargo & Martinair Cargo
draagt bij aan het transporteren van rozen. De verkoop opbrengst van de
rozen zal direct ten goede komen aan kanker bestrijding."
Chrysal
"Ook dit jaar zal Chrysal van harte deelnemen aan de "Pre Ride for the
Roses" en de "Ride for the Roses" om KWF Kankerbestrijding te steunen.
Naast deelname op de fiets, doneren wij Chrysal snijbloemenvoedsel
sachets voor de bloemenactie bij de Nederlandse winkelketen Albert
Heijn van 29 augustus tot de start op 4 september."
Van Benten
"Goed om te zien dat er zoveel mensen zijn die zich willen inzetten
voor de medemens! TOP! Wij hopen middels het sponsoren van het
nationale transport van de rozen voor deze actie ook een kleine
bijdrage te kunnen leveren en hopen hiermee de onderzoeken, die nodig
zijn om kanker te bestrijden, te steunen.
Bloom
Bloom is gespecialiseerd in het vermarkten van kant-en-kare
bloemproducten, rechtstreeks van de kwekerijen in Afrika aan retailers
in Europa. Bloom staat vanuit haar filosofie voor sociaal en
maatschappelijk verantwoord ondernemen. "Steun aan KWF
Kankerbestrijding is voor ons dan ook vanzelfsprekend."
Van Dijk Flora
"Van Dijk Flora, leverancier van bloemen en planten aan supermarkten en
bouwmarkten, heeft de levering van de planten (potroos) gerealiseerd.
Van Dijk Flora steunt het KWF graag, vanuit haar gedachte van
samenwerking in de keten en het feit dat wij als mensen met elkaar
moeten zorgen voor elkaar. Laat ook uw hart spreken en steun deze
actie."
Dutch Flower Group
"Dutch Flower Group, groep van 25 handelsbedrijven in bloemen en
planten met 1750 medewerkers, heeft met enthousiasme meegewerkt aan de
organisatie van de retailactie voor de Ride for the Roses. Ieder mens
krijgt in zijn of haar leven te maken met kanker. KWF zorgt voor
voorlichting en projecten om kanker te bestrijden. Wij steunen dit
goede doel van harte."
FloraHolland
"Als de facilitator en dienstverlener in de sierteeltsector heeft
FloraHolland zich meerjarig verbonden aan de Ride for the Roses/KWF
Kankerbestrijding. Naast de Pre Ride op de dag voor de Ride en
benefietveiligen voor de klok, is deze retailactie een prachtige
aanvulling. Hiermee laat de sierteeltsector zien dat het een sterke en
goed samenwerkende sector is, ook als het gaat om het goede doel de
Kankerbestrijding. Samen trekken we op in de strijd tegen kanker!"