Consumentenbond
Geen verzendkosten bij garantieafhandeling Aldi
* 3 augustus 2011
* Nieuws
* 0 reacties
Wie een bij Aldi gekocht artikel naar de fabrikant moet opsturen omdat
er iets mis mee is, hoeft niet zelf voor de verzendkosten op te
draaien. De Consumentenbond kreeg meerdere meldingen over deze kosten
en stelde ze aan de kaak bij Aldi. Het bedrijf heeft de Consumentenbond
toegezegd dat consumenten de producten altijd kosteloos kunnen opsturen
via een antwoordnummer van de fabrikant.
Wie zich met een defect artikel in een Aldi-filiaal meldt, wordt vaak
naar de fabrikant doorverwezen. Consumenten klaagden bij de
Consumentenbond dat zij het artikel dan op eigen kosten moesten
opsturen, soms zelfs naar het buitenland. Dit mag wettelijk niet. Het
winkelfiliaal waar een consument een artikel gekocht heeft is altijd
aanspreekpunt. Soms is het efficiënter om garantiekwesties direct door
de fabrikant te laten afhandelen, maar daar mogen consumenten dan geen
hinder van hebben.
Kosteloos antwoordnummer
In het Aldifiliaal moet het kosteloze antwoordnummer van de fabrikant
bekend zijn. Als dit niet zo is, kunnen consumenten bellen het
regiokantoor van Aldi (telefoonnummer daarvan staat vermeld bij de deur
van de filialen). Met het regiokantoor kan ook contact opgenomen worden
als consumenten niet tot een oplossing komen met de fabrikant.