Gemeente Sluis
Service in het nieuw
Sluis Help Service in het nieuw
De jongeren van de Sluis Help Service zijn door Rabobank
West-Zeeuws-Vlaanderen, de Middenstandsvereniging Sluis en de gemeente
Sluis in het nieuw gestoken.
Op een van de drukste dagen van Sluis - de dag van de tweede avondmarkt
- overhandigden Jawine van Noortwijk (directeur Particulieren van
Rabobank West-Zeeuws-Vlaanderen) en wethouder Conny Almekinders
(portefeuillehouder Binnenstadsmanagement) de nieuwe kleding officieel
aan de Sluis Help Service. Zij zijn zeer herkenbaar in hun nieuwe witte
poloshirts, witte bodywarmers en felgele jacks met een groot vraagteken
en de tekst "Ask me" op de rug.
De Sluis Help Service staat in de weekenden en schoolvakanties paraat
voor de vele toeristen die Sluis bezoeken. Het team bestaat uit
enthousiaste jongeren. Zij zijn vraagbaak, wijzen de weg en kijken
samen met de politie uit naar eventuele winkeldieven. Op vriendelijke
wijze staan ze iedereen die hen aanschiet te woord.
Rabobank West-Zeeuws-Vlaanderen vindt het belangrijk om lokale
initiatieven te ondersteunen. Jawine van Noortwijk: "De Sluis Help
Service is een bijzonder project en heeft toegevoegde waarde voor de
stad Sluis, vooral tijdens de drukke zomermaanden. De jongeren zijn
goed herkenbaar in hun nieuwe kleding. Ze zien er piekfijn uit!"
Wethouder Conny Almekinders vult aan: "Deze groep past binnen het
levendige en dynamische karakter van Sluis. De Sluis Help Service helpt
de vele bezoekers die Sluis jaarlijks trekt, op weg binnen de stad. Zo
wordt onder andere de verkeersveiligheid vergroot en hoeven bezoekers
niet lang te zoeken naar een parkeerplaats. Ik ben dan ook blij dat de
Sluis Help Service vanaf vandaag nóg herkenbaarder over straat gaat!"