Gemeente Sluis

Service in het nieuw

Sluis Help Service in het nieuw

De jongeren van de Sluis Help Service zijn door Rabobank West-Zeeuws-Vlaanderen, de Middenstandsvereniging Sluis en de gemeente Sluis in het nieuw gestoken.

Op een van de drukste dagen van Sluis - de dag van de tweede avondmarkt
- overhandigden Jawine van Noortwijk (directeur Particulieren van Rabobank West-Zeeuws-Vlaanderen) en wethouder Conny Almekinders (portefeuillehouder Binnenstadsmanagement) de nieuwe kleding officieel aan de Sluis Help Service. Zij zijn zeer herkenbaar in hun nieuwe witte poloshirts, witte bodywarmers en felgele jacks met een groot vraagteken en de tekst "Ask me" op de rug.

De Sluis Help Service staat in de weekenden en schoolvakanties paraat voor de vele toeristen die Sluis bezoeken. Het team bestaat uit enthousiaste jongeren. Zij zijn vraagbaak, wijzen de weg en kijken samen met de politie uit naar eventuele winkeldieven. Op vriendelijke wijze staan ze iedereen die hen aanschiet te woord.

Rabobank West-Zeeuws-Vlaanderen vindt het belangrijk om lokale initiatieven te ondersteunen. Jawine van Noortwijk: "De Sluis Help Service is een bijzonder project en heeft toegevoegde waarde voor de stad Sluis, vooral tijdens de drukke zomermaanden. De jongeren zijn goed herkenbaar in hun nieuwe kleding. Ze zien er piekfijn uit!" Wethouder Conny Almekinders vult aan: "Deze groep past binnen het levendige en dynamische karakter van Sluis. De Sluis Help Service helpt de vele bezoekers die Sluis jaarlijks trekt, op weg binnen de stad. Zo wordt onder andere de verkeersveiligheid vergroot en hoeven bezoekers niet lang te zoeken naar een parkeerplaats. Ik ben dan ook blij dat de Sluis Help Service vanaf vandaag nóg herkenbaarder over straat gaat!"