Qurius NV
consultancy zakelijke dienstverlening crm 2011 klanten innovatie
integraal klantbeeld
Business Consultancy voor Scholten Awater
Of het nu gaat om de levering en installatie van 100 of 5.000
werkplekken of om de inrichting van complete datacenters, Scholten
Awater denken mee in het complete proces van (her)inrichting van
kantoorautomatisering. Van de inventarisatie van een organisatie en
vaststellen van doelen tot heldere afspraken en het vaststellen en
realiseren van een strakke planning. Van de levering vanuit het
23.000m2 tellende distributiecentrum tot installatie, projectevaluatie
en terugkoppeling.
Standaardisatie is daarbij de rode draad in alles wat zij doen. Want
uiteindelijk biedt dat de klant schaalvoordeel, efficiency en bovenal
gemak. Vanuit die gedachte heeft Scholten Awater ervoor gekozen te
specialiseren in het leveren van IT-hardware en alle mogelijke diensten
die daarmee kunnen samenhangen. Met die aanpak mag Scholten Awater zich
de grootste IT-reseller van Nederland noemen.
Deze grote diversiteit, bracht Scholten Awater ertoe om in 2010 een
operationele excellentieslag door te voeren. Deze heeft zich in eerste
instantie gericht op de `back office'. Begin 2011 heeft Scholten Awater
een klantbelevingsonderzoek gehouden. Hieruit is gebleken dat het zaken
doen met Scholten Awater nog beter en eenvoudiger kan. Om dit
optimatisatieproces zo goed mogelijk aan te pakken heeft Scholten
Awater de Qurius Business Consultants ingeschakeld om advies te geven
op het gebied van customer intimacy.
Op basis van de verschillende gesprekken die Qurius met Scholten Awater
heeft gevoerd hebben de Business Consultants van Qurius de
vraagstelling duidelijk gekregen: hoe pakken de strategische doelen uit
wanneer zij tot in detail worden geoperationaliseerd? En, als MS
Dynamics CRM zou worden ingezet, wat zijn dan de operationele,
organisatorische, menselijke, financiële en tijdsaspecten hiervan? Ook
de inbedding van MS Dynamics binnen het bestaande IT landschap, of een
alternatief, dient onderzocht te worden.
Qurius gaat als resultaat van het Business Consultancy traject een
routekaart samenstellen over hoe de gewenste veranderingen door te
voeren, inclusief rapportage aan het bestuur en de aandeelhouders.