Ingezonden persbericht
Modern matching is het nieuwe solliciteren
Nederlanders zullen in de komende decennia steeds vaker van baan gaan wisselen. Vaardigheden, houding, gedrag en flexibiliteit worden steeds belangrijker terwijl het leren van een vak door studie minder belangrijk lijkt te worden. Daarnaast zijn mensen steeds meer bezig met welzijn en energie en kiezen ze ook het werk en de baan waar men energie van krijgt. Belangrijke veranderingen bij het matchen van werkgever, baan en kandidaat...
Vraag en aanbod veranderen op de arbeidsmarkt. Ook de manier waarop je dus als werkgever jezelf aanbiedt verandert. Matching individualiseert, ieder mens heeft eigen motivatiefactoren. Deze trend in de markt wijst erop dat werving en selectie door organisaties, maar ook door mensen zelf steeds belangrijker wordt en zich zeer snel ontwikkelt. Meten is weten in deze en daarbij kan een tool die motivatie patronen beoordeelt zorgen voor moderne en betere matching. Organisaties en sollicitanten weten door modern matching wat hun wel en wat hun geen energie geeft en wat voor werkzaamheden ze dus vooral wel moeten doen of juist het liefst moeten laten.
Hoe weet je als werkgever of de persoon die tegenover je zit tijdens het sollicitatiegesprek ook daadwerkelijk de juiste vrouw of man is voor de baan en hoe weet je of je hem of haar ook dat kunt bieden waar hij of zij behoefte aan heeft? Modern matching zorgt ervoor dat u als werkgever weet wat de persoon, die tegenover u zit, drijft en dus geneigd is te doen in zijn dagelijkse werkzaamheden. Met modern matching is het makkelijker om de juiste persoon voor de juiste job te vinden.
Een van de tools die motivatie patronen of drijfveren kan meten is Management Drives. Management Drives zegt dat drijfveren voorspellers zijn van gedrag en dat je met deze inzichten individuen, teams en organisaties beter kunt laten functioneren en samenwerken. Door een test af te nemen heb je binnen zeer korte tijd een voorspelling van iemands gedrag en daarmee kan een gedegen beslissing genomen worden om iemand wel of juist niet aan te nemen voor een functie. Met Management Drives kan ook een kandidaat bepalen of de cultuur van een organisatie of team past bij zijn of haar eigen drijfveren en of dit wel of geen energie geeft. Helderheid en duidelijkheid van twee kanten zorgt voor een betere match, is efficiënt en toegesneden op modern werkgeverschap.
Ingezonden persbericht