Doen van dagelijkse boodschappen steeds meer verspreid over de week


Uitslag Nationale Parkeerenquête 2011

DEN HAAG, 20110630 -- Zaterdag blijft de favoriete dag voor het doen van boodschappen en grotere aankopen. Maar de dagelijkse boodschappen worden steeds meer verspreid over de dinsdag, donderdag en zondag. Ook de tijdstippen waarop consumenten boodschappen doen, zijn meer verspreid over de dag. Dit blijkt uit de Nationale Parkeerenquête 2011 van P1. Dit parkeerbedrijf deed in 2006 voor het laatst uitgebreid onderzoek.

P1 schrijft de veranderingen toe aan het nieuwe werken en de sterke toeneming van internetaankopen. Dit landelijk werkende private parkeerbedrijf investeert veel in de verwerving van kennis over het parkeergedrag. Daarop kunnen gemeenten hun beleid afstemmen. P1 legt zich toe op een intensieve, door kennis gedreven samenwerking met lokale overheden.

Mede op basis van de jongste enquêteresultaten verwacht P1-directeur Friso Hylkema dat het aantal kortparkeerders in 2020 is gedaald met twintig procent. ‘Wij signaleren al langer dat de parkeercapaciteit in binnensteden niet hoeft te groeien. Laten we vooral inzetten op een doelmatiger gebruik daarvan.’

De belangrijkste resultaten van de Nationale Parkeerenquête 2011 zijn door P1 verwerkt in een aantrekkelijke, informatieve flyer die bij wijze van zomergroet naar alle relaties wordt verstuurd.

Voor meer inlichtingen: Friso Hylkema, directeur P1, 06 - 54341490