Persbericht: Sociale media vergroten levensplezier senioren

Persbericht van Goedenwel

Zeist, 30 juni 2011 - Een grootschalig onderzoek onder 1.642 leden van het online netwerk Goedenwel wijst uit dat sociale media van grote toegevoegde waarde zijn voor senioren. Goedenwel brengt volgens het onderzoek relevante informatie (43%), ontspanning (36%) en plezier (23%). 9% van de respondenten zegt zelfs dat Goedenwel het algehele levensplezier heeft vergroot. 8% kreeg door het lidmaatschap bovendien meer zelfvertrouwen. Het opdoen van nieuwe sociale contacten is voor 21% de reden om lid te worden van Goedenwel. Eenmaal lid leest men artikelen en columns (47%) en de berichten en reacties van andere leden (45%). De snel groeiende seniorencommunity heeft inmiddels meer dan 40.000 leden.

Facebook grote stijger
Het onderzoek onder 55-plussers toont ook een verschuiving binnen andere sociale netwerken: waar in 2009 66% van de Goedenwel-leden lid was van Hyves en 24% ook een profiel had op Facebook, is dat nu respectievelijk 44 en 42%. Dat zijn overigens geen concurrenten voor het 55plus-platform. Andere sociale netwerken zijn vooral gericht op het onderhouden van bestaande relaties, terwijl Goedenwel zich primair richt op het opdoen van nieuwe vrienden.

Online en offline vriendschap
"Wij merken dat de Goedenwel community steeds hechter wordt: van de leden die al meer dan twee jaar lid zijn heeft 21% nieuwe vrienden gevonden en 17% daarvan heeft die nieuwe vrienden zelfs in het echt ontmoet. Het is dus heel goed mogelijk om online echte vriendschappen op te doen." aldus formulemanager Dana Mons. Het feit dat Goedenwel senioren meer levensplezier biedt is geen verrassing voor Mons: "We weten wat onze leden bezighoudt, doordat we iedere dag met hen in contact staan.".

Kennisbron
Online informatie vergaren is de belangrijkste reden om lid te zijn van de seniorencommunity (40%). De voortdurend snelle groei - inmiddels meer dan 40.000 leden - geeft aan dat Goedenwel goed inspeelt op de wensen van deze specifieke doelgroep. Leden krijgen de mogelijkheid zelf interessegroepen aan te maken om over elk gewenst onderwerp te kunnen praten, discussiëren of kennis te verzamelen.

Over Goedenwel
Goedenwel is een initiatief van Achmea en komt voort uit de ambitie om de 55plus doelgroep tegemoet te komen in een nieuwe levensfase. Deze derde levensfase, die volgens menigeen start rond het 55e levensjaar, brengt een hoop vragen met zich mee. Hoe lang wil ik nog werken, hoe is mijn pensioen geregeld, hoe blijf ik gezond, maar ook: Welke droom wil ik nog realiseren? Goedenwel speelt op al deze vragen in en geeft leden de mogelijkheid om met elkaar in contact te komen. Naast de community zijn er vacatures voor senioren te raadplegen en vragen te stellen aan een panel van experts. De community heeft 40.000 leden. Kijk ook op www.facebook.com/goedenwel.

Achmea Innovation Capital
Goedenwel is een initiatief van Achmea Innovatie. Andere initiatieven zijn: myler.nl, mijnerfenisgoedgeregeld.nl, pensioenkoers.nl, goedgenoeg.nl en mijnlevenzelfgeregeld.nl

*

Links:
http://www.goedenwel.nl



Razende Robot Reporter