Marktplaats
Autovakantieganger kiest voor Nederland en Nederlandstalige muziek
Onderzoek Marktplaats.nl:strand voor VW-bestuurder; Volvo-eigenaar wil
natuur
Amsterdam, 29 juni 2011 - Nederlanders die met de auto op vakantie gaan
luisteren onderweg het liefst naar Nederlandstalige muziek en
popmuziek. Opelrijders hebben een voorkeur voor 100% NL, Volkswagen- en
Renaultrijders kiezen voor Radio 538 en Volvochauffeurs luisteren het
liefst naar Sky Radio. Dat blijkt uit onderzoek van Marktplaats.nl
onder 1.160 gebruikers van de advertentiesite. Nederland eindigt nipt
bovenaan als het gaat om de favoriete autovakantiebestemming (21,5%),
vlak voor Frankrijk (21,2%), Duitsland (14,1%) en Spanje (8,8%).
De auto is nog steeds veruit het populairste vervoermiddel van de
Nederlander, blijkt uit het onderzoek: 80% is dit jaar van plan om met
de auto op vakantie te gaan. In bijna alle gevallen (89%) is dat een
eigen auto, slechts 5% rijdt in een leaseauto van de zaak.
Een verblijf in de natuur is voor bijna een derde (32%) van de
Nederlanders de meest ideale vakantie, 29% geeft echter de voorkeur aan
een strandvakantie. Vooral Volkswagen- en Mercedesbestuurders gaan voor
een strandvakantie; Opel-, Renault- en Volvo-eigenaren geven de
voorkeur aan een natuurvakantie.
Waar de Mercedesrijder kiest voor de luxe van een hotel, neemt de
Volkswagenbestuurder genoegen met een caravanvakantie, bij voorkeur in
Frankrijk, met een focus op het strand. Beiden luisteren op weg daar
naar toe het liefst naar Nederlandstalige muziek. De Opelrijder geniet
het meest van een natuurvakantie in eigen land, met ook
Nederlandstalige muziek uit de autospeakers. De Volvochauffeur heeft
een voorkeur voor een natuurvakantie in Frankrijk en luistert tijdens
de reis het liefst naar rockmuziek.
Top 3 meest favoriete verblijfsaccommodaties
1. Appartement
2. Caravan/camper/vouwcaravan
3. Gehuurd huisje