29 juni 2011
BT wordt wereldwijde innovatiepartner van het DHL Innovation Initiative Partners gaan samenwerken op gebied van duurzame logistieke oplossingen en RFID-gebaseerde diensten
BT, een van 's werelds toonaangevende leveranciers van communicatiediensten, heeft een wereldwijde samenwerkingsovereenkomst getekend met Deutsche Post DHL, wereldwijd marktleider op gebied van post en logistiek. Binnen deze overeenkomst zal BT de DHL Solutions en Innovation (DSI) afdeling ondersteunen, ter bevordering van innovatie en de ontwikkeling van nieuwe logistieke diensten en technische oplossingen. De DSI-afdeling is verantwoordelijk voor alle onderzoeksprojecten en innovaties binnen de DHL groep.
Petra Kiwitt, Executive Vice President, DHL Solutions & Innovations, zegt: "BT staat bekend als bron voor innovatie en thought leadership. BT opereert - net als DHL - wereldwijd en speelt in op de behoeften van 's werelds bekendste bedrijven. Wij zijn ervan overtuigd dat beide bedrijven samen veel nieuwe mogelijkheden gaan ontdekken die ons zullen helpen om de logistieke industrie beduidend innovatiever te maken."
De twee partners hebben een aantal gebieden geïdentificeerd voor gezamenlijk onderzoek en ontwikkeling, inclusief RFID, beveiligingsoplossingen voor de logistieke keten en duurzame logistiek. Als onderdeel van het programma zal BT toegang hebben tot het DHL Innovation Center om nieuwe oplossingen te ontwikkelen, testen en presenteren.
Een van de eerste prioriteiten betreft het beschikbaar stellen van RFID- (radio frequency identification) diensten die voor up-to-date informatiebeschikbaarheid moeten zorgen over de bewegingen van goederen. Speciale aandacht zal liggen op het ondersteunen van klanten in de opkomende markten van Azië-Pacific waar BT momenteel investeert in het beschikbaar stellen van hypermoderne infrastructuur en faciliteiten voor de logistieke keten. BT tekende onlangs een contract voor het leveren van communicatiediensten aan DHL in die regio.
Bas Burger, President Global Commerce, BT Global Services, voegt hieraan toe: "BT levert op maat gemaakte diensten voor de wereldwijde logistieke sector. Een efficiënte inrichting van de logistieke keten staat voorop in deze industrie, en up-to-date inzicht in informatie is hierbij cruciaal. Wij maken dit mogelijk door onze klanten te voorzien van directe toegang tot gegevens, de mogelijkheid om mensen te bereiken - via spraak- en videodiensten - én door de beweging van goederen te volgen met behulp van BT's barcode- en RFID-diensten. Wij investeren en werken voortdurend samen met onze klanten om innovatieve diensten te ontwikkelen, en implementeren. We kijken er naar uit om samen met DHL Solutions & Innovation te werken aan nieuwe ontwikkelingen." BT's Global Commerce sector-team bedient de logistieke, fabricerende en farmaceutische industrie.
Einde
Over BT
BT is een van 's werelds grootste leveranciers van communicatieoplossingen en -diensten en is actief in meer dan 170 landen. De kernactiviteiten van BT omvatten de wereldwijde levering van netwerkgebaseerde IT-diensten; lokale, nationale en internationale telecommunicatiediensten aan onze klanten voor thuisgebruik, op kantoor en onderweg; producten en diensten op het gebied van breedband en internet, alsook convergente vast/mobiele producten en diensten. BT is actief met vier divisies: BT Global Services, Openreach, BT Retail en BT Wholesale.
In het boekjaar 2010-'11, dat eindigde op 31 maart 2011, behaalde BT Group een omzet van 20.076 miljoen Britse pond met een winst voor belasting van 1.717 miljoen Britse pond. British Telecommunications plc (BT) is een volledige dochteronderneming van BT Group plc waarin vrijwel alle bedrijfsonderdelen en activa van BT Group zijn verzameld. BT Group plc is genoteerd aan de effectenbeurzen van Londen en New York.
Bezoek voor meer informatie over BT:
Over Deutsche Post DHL
DHL is 's werelds grootste logistieke dienstverlener en "The Logistics company of the World". DHL is actief in internationale express, vrachtverkeer via de lucht en de zee, transport over de weg en het spoor, contractlogistiek en internationale postdiensten. Een wereldwijd netwerk bestaande uit meer dan 220 landen en territoria en zo'n 275.000 medewerkers wereldwijd bieden klanten superieure kwaliteit en lokale kennis om te voldoen aan hun logistieke behoeften. DHL voelt zich sociaal verantwoordelijk en ondersteunt klimaatbescherming, rampenmanagement en onderwijs.
DHL is onderdeel van Deutsche Post DHL. De groep behaalde een omzet van meer dan 51 miljard euro in 2010. Meer informatie op:
Ingezonden persbericht