Wereldwijde primeur: reclame in 3D

Persbericht van PR Newswire

ROTTERDAM, Nederland, June 29, 2011 /PRNewswire/ --

Onderzoek: driedimensionale indrukken 3DHolland blijven langer hangen

Na de driedimensionale film en de driedimensionale televisie zat het er aan te komen, maar het Nederlandse productiebureau 3DHolland heeft de primeur: driedimensionale reclame. Het Rotterdamse bedrijf lanceert vandaag een campagne om websites, video's, drukwerk, product- en bedrijfspresentaties en andere reclame-uitingen geheel in 3D uit te voeren.

Dat betekent dat bedrijven en winkels hun klanten voortaan 3D-brilletjes mee naar huis geven om brochures en websites te bekijken en dat ook bij de reclamefolders in de brievenbus een 3D-brilletje zit. Niet alleen maakt dat mensen nieuwsgierig om juist die website of folder in 3D te bekijken, ook de boodschap zal veel indringender overkomen.

"Studies hebben uitgewezen dat consumenten producten beter onthouden en dat de informatie langer blijft hangen als de reclame in 3D is uitgevoerd. De indruk is sterker en wordt acht keer beter opgeslagen in het geheugen. Dat zijn nu juist de belangrijkste pijlers van reclame," legt Pim Gravelijn van 3DHolland uit. Doordat foto's en video's ineens diepte krijgen, springen producten er beter uit. Bovendien wordt bij bijvoorbeeld auto's, huizen, woonkamers of keukens veel duidelijker getoond hoe ze er echt uit zien. "Je kunt het van alle kanten bekijken. Uit onderzoeken blijkt dat dingen beter opgeslagen worden in je herinnering als ze realistischer getoond worden. Je onthoudt het dus beter," aldus Gravelijn. Hij denkt een revolutie in de reclamewereld te starten. De slogan van het bedrijf luidt dan ook: de reclamewereld was plat, tot 3DHolland het diepte gaf.

3DHolland is anderhalf tot twee jaar bezig geweest om de benodigde techniek te ontwikkelen en te perfectioneren. Op de website http://www.3dholland.nl/info staat een promofilmpje waarin van A tot Z uitgelegd staat wat 3D voor de reclamewereld kan betekenen. Het bedrijf ziet grote mogelijkheden voor aftersales, bijvoorbeeld voor vakantieparken, pretparken en musea die hun gasten een 3D-brilletje mee naar huis geven om thuis een 3D-film over hun bezoek te kunnen bekijken.

De techniek van 3D-reclame werkt hetzelfde als bij film of televisie. Een belangrijk onderdeel van de reclamecampagne vormen dan ook de speciale brilletjes die bedrijven en winkels als marketinggadgets aan hun klanten mee zullen geven. Gravelijn: "Dit wordt het nieuwe visitekaartje met het logo en de website van het betreffende bedrijf erop. Wat denk je dat mensen het eerst doen als ze daarmee thuis komen? Juist, de 3D-website bekijken."

Meer informatie: http://www.3dholland.com

3DHolland

CONTACT:

Razende Robot Reporter