Wereldwijde primeur: reclame in 3D
Persbericht van PR Newswire
ROTTERDAM, Nederland, June 29, 2011 /PRNewswire/ --
Onderzoek: driedimensionale indrukken 3DHolland blijven langer hangen
Na de driedimensionale film en de driedimensionale televisie zat het er
aan te komen, maar het Nederlandse productiebureau 3DHolland heeft de
primeur: driedimensionale reclame. Het Rotterdamse bedrijf lanceert
vandaag een campagne om websites, video's, drukwerk, product- en
bedrijfspresentaties en andere reclame-uitingen geheel in 3D uit te
voeren.
Dat betekent dat bedrijven en winkels hun klanten voortaan
3D-brilletjes mee naar huis geven om brochures en websites te bekijken
en dat ook bij de reclamefolders in de brievenbus een 3D-brilletje zit.
Niet alleen maakt dat mensen nieuwsgierig om juist die website of
folder in 3D te bekijken, ook de boodschap zal veel indringender
overkomen.
"Studies hebben uitgewezen dat consumenten producten beter onthouden en
dat de informatie langer blijft hangen als de reclame in 3D is
uitgevoerd. De indruk is sterker en wordt acht keer beter opgeslagen in
het geheugen. Dat zijn nu juist de belangrijkste pijlers van reclame,"
legt Pim Gravelijn van 3DHolland uit. Doordat foto's en video's ineens
diepte krijgen, springen producten er beter uit. Bovendien wordt bij
bijvoorbeeld auto's, huizen, woonkamers of keukens veel duidelijker
getoond hoe ze er echt uit zien. "Je kunt het van alle kanten bekijken.
Uit onderzoeken blijkt dat dingen beter opgeslagen worden in je
herinnering als ze realistischer getoond worden. Je onthoudt het dus
beter," aldus Gravelijn. Hij denkt een revolutie in de reclamewereld te
starten. De slogan van het bedrijf luidt dan ook: de reclamewereld was
plat, tot 3DHolland het diepte gaf.
3DHolland is anderhalf tot twee jaar bezig geweest om de benodigde
techniek te ontwikkelen en te perfectioneren. Op de website
http://www.3dholland.nl/info staat een promofilmpje waarin van A tot Z
uitgelegd staat wat 3D voor de reclamewereld kan betekenen. Het bedrijf
ziet grote mogelijkheden voor aftersales, bijvoorbeeld voor
vakantieparken, pretparken en musea die hun gasten een 3D-brilletje mee
naar huis geven om thuis een 3D-film over hun bezoek te kunnen
bekijken.
De techniek van 3D-reclame werkt hetzelfde als bij film of televisie.
Een belangrijk onderdeel van de reclamecampagne vormen dan ook de
speciale brilletjes die bedrijven en winkels als marketinggadgets aan
hun klanten mee zullen geven. Gravelijn: "Dit wordt het nieuwe
visitekaartje met het logo en de website van het betreffende bedrijf
erop. Wat denk je dat mensen het eerst doen als ze daarmee thuis komen?
Juist, de 3D-website bekijken."
Meer informatie: http://www.3dholland.com
3DHolland
CONTACT:
Razende Robot Reporter