40 % Nederlanders boekt binnen maand voor vertrek vliegticket
Persbericht van World Ticket Center B.V.
Amsterdam, 28 juni 2011 - Last-minute op vakantie gaan is nog nooit zo
populair geweest. 40 % van de Nederlanders boekt namelijk binnen een
maand voor vertrek hun vliegticket. Dat blijkt uit de
boekingsresultaten van reisorganisatie World Ticket Center. In dezelfde
periode vorig jaar boekte nog 32 % binnen een maand voor vertrek hun
vliegtickets en 34 % in 2009. De boekingsresultaten van 2011 tonen aan
dat van de geboekte last-minutes 14 % binnen 6 dagen voor vertrek hun
vliegtickets aanschaft, 30 % één week voor vertrek, 22 % twee weken, 18
% drie weken en 16 % boekt 4 weken voor vertrek hun vliegtickets. Het
is een opvallend gegeven dat deze trend zich nu ook inzet voor losse
vliegtickets, daar de vliegticketprijzen kort op de vertrekdatum juist
vaak duurder worden gemaakt door de luchtvaartmaatschappijen en vroeg
boeken juist goedkoper is, in tegenstelling tot de pakketreizen
(last-minute zonvakanties). De meest populaire last-minutes zijn na
Londen opmerkelijk twee verre bestemmingen: New York (twee weken voor
vertrek) en Bangkok (drie weken voor vertrek).
'New York en Bangkok zijn bij ons niet eerder massaal zo kort voor
vertrek geboekt. Voorgaande jaren zagen wij dat Europese bestemmingen
de toplijst aanvoerden van meest populaire last-minutes. Met name sinds
eind mei zien wij een enorme omzetstijging van boekingen met
vertrekperiodes binnen een maand, het ontvangen vakantiegeld heeft hier
ongetwijfeld aan bijgedragen, maar ook de reisinstelling van de
consument is veranderd. Nederlanders beperken zich niet meer tot
Europese bestemmingen en een korte vluchtduur als ze er even spontaan
tussenuit willen. Hun keuze wordt steeds vaker bepaald door tijdelijke
kortingsacties en tips van vrienden op Social Mediasites Facebook en
Twitter. World Ticket Center gaat hier op inspelen door een Happy Hours
actie alleen via Social Media in te zetten. Via een kortingscode die
enkel op Twitter wordt gecommuniceerd kunnen consumenten met flinke
korting vliegtickets naar een topbestemming boeken. De consument moet
wel snel beslissen, want de Happy Hours duren drie uur,' aldus
Marketing Manager Rémi Wouters.
*
Links:
http://www.worldticketcenter.nl/vliegtickets
Razende Robot Reporter