Ingezonden persbericht
Arnhem, 28 juni 2011
1 op de 5 automobilisten strandt met pech tijdens zomervakantie
Slechts 20% van de Nederlanders laat voor vertrek de auto checken om onderweg problemen te voorkomen. Dit blijkt uit cijfers van OHRA en Kwik-Fit. De meest voorkomende gebreken zijn onder meer een kokende motor en defecte remmen. Om deze problemen te voorkomen biedt OHRA samen met Kwik-Fit in de zomerperiode een gratis autocheck aan. Als klanten van OHRA toch een ongeval krijgen onderweg, dan kunnen ze rekenen op direct de juiste hulp ter plaatse.
De top 5 gebreken die het meest gemeld worden bij OHRA zijn:
1. Een oververhitte motor (kokende motor)
2. Een lekke band of een klapband
3. Defecte remmen (door te laag remvloeistofniveau)
4. Elektrische storingen (bijvoorbeeld door intensiever gebruik van airco)
5. Andere motorproblemen
Autogebreken tijdens de vakantie kunnen gemakkelijk voorkomen worden, door voor de vakantie een garage te bezoeken voor een autocheck. Mensen die hun auto verzekeren bij OHRA ontvangen een gratis Kwik-Fit autocheck. Ook krijgen ze tot 1 september korting op een APK en korting op diverse onderhoudsproducten en keuringen voor bijvoorbeeld de airco.
Direct de juiste hulp ter plaatse
OHRA startte op 19 juni een nieuwe campagne met de merkbelofte 'Direct geregeld'. De verzekeraar legt hiermee de nadruk op verzekeren zoals het bedoeld is, oftewel hulp bieden aan klanten op cruciale momenten. Klanten van OHRA met een autoverzekering kunnen altijd rekenen op direct de juiste hulp ter plaatse bij diefstal of ongelukken in zowel binnen- als buitenland. Hiervoor kunnen ze zeven dagen per week, 24 uur per dag de OHRA Hulpdienst inschakelen. OHRA regelt zo direct de juiste service voor haar klanten.
(Einde bericht)
Links:
OHRA www.ohra.nl
YouTube www.youtube.com/ohra