Binnen 10 minuten een mobiele winkel online
Oyaloo introduceert MovyloShop om de retailer direct te kunnen laten profiteren van de nu snelst groeiende markt: m-commerce.
HAARLEM, 20110628 -- Het verkopen van producten en diensten door gebruik te maken van mobiele telefoons is nu snel te implementeren met MovyloShop: een self-service platform waarmee iedereen binnen 10 minuten een eigen mobiele winkel kan creëren. In eigen stijl, naam, domein, foto’s, condities etc. en al dan niet gekoppeld aan een bestaande webshop.
"MovyloShop is de ideale manier om e-commerce winkels binnen het bereik van nog meer potentiële klanten te brengen, omdat de effectiviteit van mobiele telefoons als communicatiekanaal groot is" - zegt Bart Fokke van Oyaloo - "dit nieuwe verkoopkanaal is in staat om aanzienlijke inkomsten te genereren dankzij het altijd binnen bereik hebben, het gemak, de lokalisatie, en personalisatie van de mobiele telefoon”.
Volgens Forrester kunnen retailers dit jaar 2% van hun omzet laten groeien via mobiele telefoons. In 2007 zal dit al 7% zijn. Wereldwijd is dit € 4,0 miljard in 2011 groeiend naar
€ 20,0 miljard in 2016. (de cijfers zijn exclusief de omzetten via tablets)
De ervaring met winkelen op mobiele telefoons is dat dit impuls aankopen zijn.
De MovyloShop toepassing biedt hiervoor diverse aanbiedingsmogelijkheden; “alleen vandaag geldig, deze morgen, koop nu, nieuw! etc.” zijn een aantal voorbeelden.
Naast de verschillende veilige betalingsmogelijkheden, biedt MovyloShop tevens de mogelijkheid tot cash & carry. Movyloshop werkt op alle telefoons. Nederland kent nu al meer dan 3 miljoen smarttelefoons. Consumenten met een smarttelefoon kunnen kiezen voor een speciale iPhone of Android applicatie van MovyloShop.
Bart Fokke vervolgt;- “M-commerce biedt veel meer mogelijkheden tot genereren van omzet. Denk bijvoorbeeld aan de combinatie met sms berichten. Een mobiele marketing campagne is direct en heeft niet meteen een prijsvergelijk actie als resultaat”
Over Oyaloo.
Oyaloo Mobile Smart Marketing helpt consumentgerichte organisaties bij het inzetten van het explosief groeiende mobiele marketing kanaal als steeds belangrijker onderdeel van de totale marketing mix. De portfolio van oplossingen strekt zich uit van mobiele websites en een platform voor het uitgeven van mobiele magazines tot een technologie platform waarmee voor merken en retailorganisaties maatwerk mobiele marketing- en loyalty programma’s samengesteld worden. Oyaloo werkt volgens een model waarbij zo effecient mogelijk de verscheidenheid aan typen telefoons en de bijbehorende besturingssytemen effectief ingezet kunnen worden voor een zo groot mogelijk bereik.