verkleind
Kennisplatform itSMF bepaalt nieuwe strategie voor kennisdeling en -ontwikkeling Oplossing voor intern sociaal netwerk Coconut van OGD ict-diensten faciliteert platform bij interne communicatie
Delft, 28 juni 2011 Kennisplatform itSMF (IT Service Management Forum) kiest de sociale-netwerkoplossing Coconut van OGD ict-diensten als basis voor zijn nieuwe strategie rond kennisdeling en -ontwikkeling. Alle leden van het itSMF maken gratis gebruik van Coconut. Zij kunnen het sociale netwerk niet alleen gebruiken om kennis op te bouwen en te delen, maar ook om onderling te communiceren over thema's en om specifieke expertise binnen de vereniging op te sporen.
De inzet van Coconut past in de strategie van itSMF om 'content' en 'community' centraal te stellen. José Stijntjes, directeur itSMF Nederland: "We zijn van oudsher een kennisplatform gericht op het uitwisselen van kennis en ervaring. Files, overvolle agenda's en andere oorzaken maken het steeds moeilijker om elkaar fysiek te ontmoeten, laat staan samen te vergaderen en ideeën uit te wisselen of te ontwikkelen. Daarom zijn we blij met Coconut. Via dit netwerk brengen we content en community virtueel samen. Met Coconut vinden onze 2.500 leden de juiste mensen en kunnen ze direct vragen stellen via een forum en/of chatfunctie. Zo houden zij hun kennis bij en werken we gezamenlijk aan de verdere ontwikkeling van het IT-servicemanagement in Nederland."
Coconut (
Michiel de Jongh, productontwikkelaar Coconut bij OGD ict-diensten: "Wij zijn erg enthousiast over de keus van itSMF voor Coconut. Het forum is een schoolvoorbeeld van een organisatie waar kennisontwikkeling een cruciaal onderdeel is van de activiteiten. Daarbij is de behoefte aan efficiënte en effectieve tijd- en plaatsonafhankelijke communicatie groot. Met Coconut bieden we een SaaS-platform dat altijd en overal beschikbaar is voor alle leden van het itSMF."
Over itSMF
itSMF is hét kennisplatform voor ICT-management in Nederland. Honderden organisaties hebben zich aangesloten en duizenden mensen maken deel uit van The Best Practice Community. Bovendien is itSMF Nederland onderdeel van itSMF international, een wereldwijde vereniging waarbij zich ongeveer zestig afdelingen hebben aangesloten.
Over OGD
OGD levert ICT-diensten op het gebied van infrastructuur, servicemanagement en softwareontwikkeling. Dat doet het bedrijf in de vorm van detachering, outsourcing, projecten en advies. Klanten roemen de flexibiliteit, vriendelijke prijsstelling en informele organisatie van OGD. De OGD-cultuur van kennis delen en vernieuwen zorgt dat het bedrijf al sinds 1987 hoogwaardige ICT-oplossingen biedt. OGD ontwikkelde onder meer Lift voor Professional Services Automation en TOPdesk voor servicemanagement. Deze oplossingen zijn inmiddels in zelfstandige ondernemingen ondergebracht.
OGD heeft projecten uitgevoerd bij onder andere onderzoeksinstituut NIVEL (upgrade ICT-infrastructuur en servervirtualisatie), KNCV Tuberculosefonds (uitrol Windows 7 en implementatie Hyper-V), SRE Milieudienst (systeembeheer) en de provincie Utrecht (inhuur tijdelijke ICT-medewerkers). Op dit moment werken er zo'n zevenhonderd mensen bij OGD. Ook het aantal vestigingen is uitgebreid. Naast het hoofdkantoor in Delft heeft OGD nu vestigingen in Eindhoven (sinds 1996), Amsterdam (1998), Utrecht (2000) en Enschede (2006).
Voor meer informatie:
Ingezonden persbericht