Ingezonden persbericht
Amsterdam, 28 juni 2011
PERSBERICHT
Merken genomineerd voor trends to brands top 100
Met merken inspelen op trends
Trendslator en NIBAA Institute maken vandaag de genomineerden voor de trends to brands top 100 bekend. Deze top 100 bestaat uit 100 merken van bedrijven die met hun merken op een goede manier inspelen op trends. De lijst van 100 genomineerden is samengesteld op basis van 5 jaar MOOD©-onderzoek door Trendslator naar de stemming in de markt, bij de consument en in de maatschappij. De trends to brands top 100 wordt samengesteld door middel van crowdsourcing via Twitter, Facebook en LinkedIn. Een panel van 10 experts op het gebied van trend en brand management zal alle activiteiten nauwlettend volgen en zonodig van commentaar voorzien.
Trend en brand management
De T2B100 is geen lijst van 100 trendy merken maar een overzicht van merken die relevant en actueel blijven door op tijd in te spelen op trends en ontwikkelingen. Daarbij worden criteria gehanteerd als: geeft het merk de tijdgeest goed weer?, wordt door in te spelen op trends met dit merk meerwaarde gecreëerd voor consument en producent?, wordt er een goede balans gevonden tussen de veranderlijkheid van de omgeving en de consistentie van de eigen identiteit?. Doel van het onderzoek is om inzicht te krijgen in de meerwaarde van trend en brand management voor bedrijven.
#T2B100
Het onderzoek kan worden gevolgd en gedeeld op www.trendstobrands.nl en op Twitter, de hashtag is #T2B100. Volgers kunnen meedoen aan het onderzoek door hun eigen top 10 samen te stellen. De resultaten van het onderzoek naar de 100 merken die het beste inspelen op trends worden in oktober bekend gemaakt.
EINDE PERSBERICHT
Voor de redactie
trends to brands
Kijk voor meer informatie over de trends to brands top 100 op http://vantrendsnaarbrands.wordpress.com/t2b100/.
Trendslator
Trendslator informeert en inspireert bedrijven die willen inspelen op veranderend consumentengedrag. Trendwatchers bij Trendslator doen in de vorm van MOOD© continu onderzoek naar de stemming in de markt, bij de consument en in de maatschappij. Het onderzoeken en vertalen van trends is een voorwaarde voor succesvolle innovatie en creatie. Trends worden voor en met opdrachtgevers onderzocht en vertaald naar merken en markten, strategieën en concepten.
www.trendslator.nl
NIBAA Institute
NIBAA is een academisch onderzoeksinstituut gericht op strategie en brand management en gevestigd te Utrecht. NIBAA verzorgt advanced mastercourses en (incompany) opleidingen voor executives aan de Universiteit Utrecht (Academiegebouw). In de opleidingen worden de laatste wetenschappelijke inzichten gecombineerd met diverse 'best practices'. NIBAA werkt met ervaren professionals en vakdocenten.
www.nibaa.nl
Meer informatie
Neem contact op met Hilde Roothart bij Trendslator, roothart@trendslator.nl, T 020 638 13 72 of Robert Huiskamp bij NIBAA Institute, r.huiskamp@nibaa.nl, M 06-24 85 56 82.
---- --