Nieuw multimediaplatform: Manpower Knowledge Center
28/06/2011 09:00
MANPOWER BELGIUM
Manpower België stelt kennis open voor iedereen
* Alle studies en onderzoeken van de HR-specialist beschikbaar op Manpower Knowledge Center
* Het kennisplatform dialogeert met alle stakeholders: werkgevers, socio-economische actoren, academici, journalisten, werknemers, werkzoekenden, studenten, -
* Afhankelijk van de boodschap en haar vorm gebruikt het Knowledge Center de meest geschikte mediatechnologie
* Nu op het Manpower Knowledge Center: 3 vragen aan Philippe Lacroix
Brussel, 28 juni 2011 - Manpower België lanceert vandaag een Knowledge Center waar de HR-groep al zijn kennis en visies over trends en evoluties op de arbeidsmarkt centraliseert. Werkgevers, socio-economische actoren, journalisten, academici, economen, werknemers, werkzoekenden, studenten, - krijgen onbeperkt toegang tot de uitgebreide multimediadatabank met studies, rapporten, presentaties, business cases, beeldmateriaal enzovoort. "In The Human Age, de wereld van werk waar talent primeert op kapitaal, is het niet langer ieder voor zich, maar leidt kennisuitwisseling tot betere slaagkansen voor alle spelers", luidt het bij Manpower.
Hoe zien de werkgevers de aanwervingen evolueren? Wat zijn de uitdagingen van de vergrijzing? Hoe kunnen we ons wapenen tegen het groeiende tekort aan talent? Op welke manier stimuleren we de diversiteit in de onderneming? Wat drijft de Y-generatie in zijn werkhouding en -omgeving? Hoe bouw je een loopbaan uit in een geglobaliseerde arbeidsmarkt? Wat is de meerwaarde van externe specialisten in het HR-beleid van uw onderneming? Manpower volgt de tendenzen en evoluties op de voet en zoekt antwoorden en oplossingen die kunnen helpen bij het nemen van zowel strategische als operationele beslissingen. Al die kennis brengt Manpower België samen in het nieuwe Knowledge Center en gebruikt daarbij in functie van de inhoud de meest geschikte en geavanceerde mediatechnologie, zoals video (conference), webinar, webzine, streaming, -
Immers, kennis delen opent perspectieven, inspireert en biedt groeikansen. Daarom stelt Manpower zijn expertise, knowhow en innovaties ter beschikking van al zijn stakeholders. Manpower heeft al ruim 60 jaar wereldwijd ervaring met de arbeidsmarkt in al zijn dimensies. De groep is actief in meer dan 80 landen en dient minstens 400.000 klanten. Wereldwijd creëert het elk jaar opnieuw werk voor 3 miljoen mensen.
"Onze footprint in de wereld van werk vormt een meerwaarde die we maximaal willen delen", zegt Philippe Lacroix, Managing Director Manpower België-Luxemburg. "De hedendaagse (communicatie)technologie speelt een belangrijke rol in de ontwikkeling van The Human Age en opent perspectieven om talent te liberaliseren, over de grenzen van tijd en ruimte. De technologie verandert fundamenteel de manier waarop we leven, werken en met elkaar omgaan. Ze verbindt iedereen met iedereen en versnelt de verspreiding van ideeën en innovatie. De dialoog via ons nieuwe kennisplatform, Manpower Knowledge Center, sluit naadloos aan bij die evolutie."
Blijf alert en op de hoogte
Manpower België werkt heel nauw samen met Belga News Agency om het Knowledge Center tot een geavanceerd, multimediaal platform uit te bouwen. Dankzij de 'open source'-technologie staat het bovendien klaar voor toekomstige mediatoepassingen. Vanaf vandaag krijgt iedereen onbeperkt toegang tot die unieke, en wereldwijd erkende bron van knowhow. Wie realtime op de hoogte wil blijven van nieuwe informatie kan zich gratis inschrijven op 'Alert', de kennisprovider van het Manpower Knowledge Center. Ga naar http://knowledgecenter.manpower.be (of surf naar www.manpower.be en klik op Knowledge Center). Binnenkort wordt het Knowledge Center ook toegankelijk via de sociale mediaplatformen.
Nu op het Manpower Knowledge Center: 3 vragen aan Philippe Lacroix
We zijn halfweg 011. Trekt de arbeidsmarkt opnieuw aan zoals verwacht? Met welke uitdagingen worden we geconfronteerd? Waarom lanceert Manpower een Knowledge Center? Een open gesprek met Philippe Lacroix, Managing Director van Manpower België-Luxemburg (video)..
Over Belga Media Room
Het Belgische nieuwsagentschap, Belga News Agency, lanceert een nieuwe dienst voor zijn corporate klanten: Belga Media Room. Deze Media Room is een online multimediaplatform waar bedrijven al hun publicaties kunnen verzamelen, eventueel gepaard met actueel nieuws uit de sector. In deze nieuwe communicatietool is ondermeer ruimte voor het plaatsen van persberichten, presentaties, podcasts, afbeeldingen, video's, een agenda, etc. Alle documenten zijn rechtstreeks op het platform te bekijken en te downloaden. Bovendien zorgt Belga voor de hosting en streaming van het mediamateriaal, zelfs in high definition. Blastmedia Manager / Eyecone stond in voor het ontwerp en de realisatie van Mediaroom.
Voor eventuele hyperlinks en bijlagen:
Zie het origineel