De Telegraaf Lanceert tour app
Persbericht van Telegraaf Media Nederland
De Telegraaf lanceert vandaag haar app waarmee wielerliefhebbers het
grootste wielerevenement ter wereld live op de mobiele telefoon kunnen
volgen. De redactie van Telesport (de sportredactie van De Telegraaf)
wil met deze speciale Ronde App haar rol als hét leidende
sportnieuwsportal versterken en haar bereik via mobiele platforms
verder vergroten.
De app is beschikbaar voor iPhone en Android. Vanaf vandaag is de
iPhone applicatie gratis te downloaden in de appstore. Android
gebruikers kunnen morgen vanaf 12.00u de app downloaden in de market.
De Telesport Ronde App biedt naast live verslag en een overzicht van
het laatste nieuws, ook een uitgebreid overzicht van etappes en
klassementen. Verder kunnen gebruikers stemmen op het Telesport
Tourgesprek van de Dag en op de dagelijkse Tourbabes. Bovendien kunnen
deelnemers aan de Telesport en Hyves Tourpoule vanaf komende vrijdag 1
juli hun etappeselecties en uitslagen bekijken.
Chef Telesport Jaap de Groot: Tijdens een mondiaal evenement als de
Tour de France is het essentieel dat onze lezers van alle mogelijke
media gebruik kunnen maken. De Telesport Ronde App bedient onze lezers
en bezoekers op hun wenken. Het live verslag en de achterliggende
rennersprofielen geven het volgen van de Tour de France een extra
dimensie. Met het Tourgesprek van de Dag, de verkiezing van Tourbabe
2011, Twitteren met je favoriete renners en live updates krijgt de
wielerliefhebber bovendien een eigen stem. Wat dat betreft is de
Telesport Ronde App weer een grote stap voorwaarts.
De Ronde App werd ontwikkeld door Releaze. Maarten Mulder, Partner bij
Releaze: Voor mediabedrijven als Telegraaf Media Nederland is het
aanbieden van hoogwaardige actuele content via mobiele platforms een
relatief nieuwe uitdaging. In samenwerking met toonaangevende dagbladen
en TV-stations buiten Nederland hebben wij al diverse concepten mogen
ontwikkelen. De combinatie van goede content met mogelijkheden voor
personalisering, social media embedding en actuele plaatsgebonden
informatie bepaalt in belangrijke mate het succes. En het moet allemaal
ook nog echt werken.
Over De Telegraaf
De Telegraaf is één van de meest prominente en toonaangevende
nieuwsmerken van Nederland met een unieke formule gebaseerd op de
redactionele pijlers binnen- en buitenlands nieuws, sport, finance en
entertainment. De Telegraaf brengt 24 uur per dag het laatste nieuws in
print en digitale media. Dagblad De Telegraaf is de grootste en meest
gelezen krant van Nederland met een gemiddeld dagelijks bereik van 2,1
miljoen Nederlanders (Bron: NOM Print Monitor 2009-II/2010-I). In het
weekend verschijnt bij de krant het gratis full colour magazine
VROUW.Telegraaf.nl is met 311 miljoen pageviews en 3,5 miljoen unieke
bezoekers per maand (bron: STIR december 2010) één van de grootste
nieuws sites van Nederland. De Telegraaf iPhone app telt inmiddels meer
dan 400.000 downloads. De Telegraaf HD iPad app is in december 2010
door Apple gekozen als beste iPad app in de categorie News en Magazines
NL. Telegraaf.mobi is één van de grootste mobiele sites van Nederland.
Per maand heeft deze site meer dan 600.000 unieke bezoekers en 40
miljoen pageviews. De Telegraaf is een merk van Telegraaf Media
Nederland.
Over Telegraaf Media Nederland
Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep)
en heeft in haar print portfolio o.a. landelijke, regionale en gratis
dagbladen, tijdschriften en huis-aan-huisbladen. Online exploiteert
Telegraaf Media Nederland meer dan honderd websites, waarvan een
belangrijk gedeelte met landelijk, regionaal of lokaal nieuws. Ook
heeft Telegraaf Media Nederland activiteiten op het gebied van
(video)productie. Telegraaf Media Nederland is het meest complete
mediahuis van Nederland, met mediamerken en -platformen die onmisbaar
zijn voor consument en adverteerder.
*
Links:
http://www.telesport.nl
Noot voor redacties
Telegraaf Media Nederland
Noot voor de red
actie (
Razende Robot Reporter