De Telegraaf Lanceert tour app

Persbericht van Telegraaf Media Nederland

De Telegraaf lanceert vandaag haar app waarmee wielerliefhebbers het grootste wielerevenement ter wereld live op de mobiele telefoon kunnen volgen. De redactie van Telesport (de sportredactie van De Telegraaf) wil met deze speciale Ronde App haar rol als hét leidende sportnieuwsportal versterken en haar bereik via mobiele platforms verder vergroten.

De app is beschikbaar voor iPhone en Android. Vanaf vandaag is de iPhone applicatie gratis te downloaden in de appstore. Android gebruikers kunnen morgen vanaf 12.00u de app downloaden in de market.

De Telesport Ronde App biedt naast live verslag en een overzicht van het laatste nieuws, ook een uitgebreid overzicht van etappes en klassementen. Verder kunnen gebruikers stemmen op het Telesport Tourgesprek van de Dag en op de dagelijkse Tourbabes. Bovendien kunnen deelnemers aan de Telesport en Hyves Tourpoule vanaf komende vrijdag 1 juli hun etappeselecties en uitslagen bekijken.

Chef Telesport Jaap de Groot: Tijdens een mondiaal evenement als de Tour de France is het essentieel dat onze lezers van alle mogelijke media gebruik kunnen maken. De Telesport Ronde App bedient onze lezers en bezoekers op hun wenken. Het live verslag en de achterliggende rennersprofielen geven het volgen van de Tour de France een extra dimensie. Met het Tourgesprek van de Dag, de verkiezing van Tourbabe 2011, Twitteren met je favoriete renners en live updates krijgt de wielerliefhebber bovendien een eigen stem. Wat dat betreft is de Telesport Ronde App weer een grote stap voorwaarts.

De Ronde App werd ontwikkeld door Releaze. Maarten Mulder, Partner bij Releaze: Voor mediabedrijven als Telegraaf Media Nederland is het aanbieden van hoogwaardige actuele content via mobiele platforms een relatief nieuwe uitdaging. In samenwerking met toonaangevende dagbladen en TV-stations buiten Nederland hebben wij al diverse concepten mogen ontwikkelen. De combinatie van goede content met mogelijkheden voor personalisering, social media embedding en actuele plaatsgebonden informatie bepaalt in belangrijke mate het succes. En het moet allemaal ook nog echt werken.

Over De Telegraaf
De Telegraaf is één van de meest prominente en toonaangevende nieuwsmerken van Nederland met een unieke formule gebaseerd op de redactionele pijlers binnen- en buitenlands nieuws, sport, finance en entertainment. De Telegraaf brengt 24 uur per dag het laatste nieuws in print en digitale media. Dagblad De Telegraaf is de grootste en meest gelezen krant van Nederland met een gemiddeld dagelijks bereik van 2,1 miljoen Nederlanders (Bron: NOM Print Monitor 2009-II/2010-I). In het weekend verschijnt bij de krant het gratis full colour magazine VROUW.Telegraaf.nl is met 311 miljoen pageviews en 3,5 miljoen unieke bezoekers per maand (bron: STIR december 2010) één van de grootste nieuws sites van Nederland. De Telegraaf iPhone app telt inmiddels meer dan 400.000 downloads. De Telegraaf HD iPad app is in december 2010 door Apple gekozen als beste iPad app in de categorie News en Magazines NL. Telegraaf.mobi is één van de grootste mobiele sites van Nederland. Per maand heeft deze site meer dan 600.000 unieke bezoekers en 40 miljoen pageviews. De Telegraaf is een merk van Telegraaf Media Nederland.

Over Telegraaf Media Nederland
Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en heeft in haar print portfolio o.a. landelijke, regionale en gratis dagbladen, tijdschriften en huis-aan-huisbladen. Online exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd websites, waarvan een belangrijk gedeelte met landelijk, regionaal of lokaal nieuws. Ook heeft Telegraaf Media Nederland activiteiten op het gebied van (video)productie. Telegraaf Media Nederland is het meest complete mediahuis van Nederland, met mediamerken en -platformen die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.

*

Links:
http://www.telesport.nl

Noot voor redacties


Telegraaf Media Nederland

Noot voor de red actie (

Razende Robot Reporter