Klantenservice personeel DELTA officieel gediplomeerd
Persbericht van Philipse Business School
Een groot deel van de klantenservice medewerkers van DELTA heeft met
succes een tweejarige vakopleiding afgerond. Er zijn 38 erkende MBO
diploma's uitgereikt aan zowel medewerkers als teamleiders. De
grootschalige diplomering past in het streven van DELTA om zich in de
markt te onderscheiden op basis van klantgerichtheid. Vorige maand werd
het bedrijf al uitgeroepen tot meest klantgerichte energieleverancier
van 2011. Sinds 2 maanden staat Delta landelijk op de eerste plaats in
de Serviceprovider monitor voor multimedia diensten!
Klantenservice is een vak apart; een beroep waarvoor je kunt leren.
Vanuit die filosofie werd binnen DELTA ruim twee jaar geleden het
besluit genomen om klantenservice personeel erkend op te leiden tot
Klant Contact Medewerker of Team Leider. Aansluitend werd in
samenwerking met Philipse Business School een opleidingsplan gemaakt,
op basis van de principes van lerend werken (BBL).
Ruim 2 jaar later hebben 38 medewerkers daadwerkelijk de felbegeerde
vakdiploma's behaald. Een prestatie waar Jeroen de Graaf, manager
Customer Care van DELTA trots op is: "Binnen DELTA zijn we bezig met
een omvangrijk veranderproces van voormalige overheidsinstelling naar
een commerciële 'multi-utility company'. Dat vraagt in de dagelijkse
praktijk veel van onze medewerkers en maakt een leerwerktraject extra
intensief. Een erkend vakdiploma is dan een mooi eindresultaat".
De waarde van het opleidingstraject is volgens De Graaf onder meer
gelegen in het feit dat klantservice medewerkers de klantbeleving meer
centraal zijn gaan stellen: "Voorheen lag de focus vooral op een
efficiënte afhandeling van gesprekken. Nu wordt er veel meer gekeken
naar de waarde die men als medewerker kan toevoegen. Dat we daarin
duidelijk progressie boeken blijkt ook uit de 'Customer Centric DNA
Award' die DELTA recent ontving, een publieksprijs voor de meest
klantgerichte energieleverancier."
Anja Hulsenboom, Business Director bij Philipse Business School,
onderschrijft de goede prestatie; DELTA laat met deze stap zien dat
goed opgeleide medewerkers en middelmanagers het verschil kunnen maken
in klantgerichtheid. Een mooi voorbeeld voor veel andere
utiliteitsbedrijven!"
Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet
(www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
*
Links:
http://www.philipsebusinessschool.com
Razende Robot Reporter