Klantenservice personeel DELTA officieel gediplomeerd

Persbericht van Philipse Business School

Een groot deel van de klantenservice medewerkers van DELTA heeft met succes een tweejarige vakopleiding afgerond. Er zijn 38 erkende MBO diploma's uitgereikt aan zowel medewerkers als teamleiders. De grootschalige diplomering past in het streven van DELTA om zich in de markt te onderscheiden op basis van klantgerichtheid. Vorige maand werd het bedrijf al uitgeroepen tot meest klantgerichte energieleverancier van 2011. Sinds 2 maanden staat Delta landelijk op de eerste plaats in de Serviceprovider monitor voor multimedia diensten!

Klantenservice is een vak apart; een beroep waarvoor je kunt leren. Vanuit die filosofie werd binnen DELTA ruim twee jaar geleden het besluit genomen om klantenservice personeel erkend op te leiden tot Klant Contact Medewerker of Team Leider. Aansluitend werd in samenwerking met Philipse Business School een opleidingsplan gemaakt, op basis van de principes van lerend werken (BBL).

Ruim 2 jaar later hebben 38 medewerkers daadwerkelijk de felbegeerde vakdiploma's behaald. Een prestatie waar Jeroen de Graaf, manager Customer Care van DELTA trots op is: "Binnen DELTA zijn we bezig met een omvangrijk veranderproces van voormalige overheidsinstelling naar een commerciële 'multi-utility company'. Dat vraagt in de dagelijkse praktijk veel van onze medewerkers en maakt een leerwerktraject extra intensief. Een erkend vakdiploma is dan een mooi eindresultaat".

De waarde van het opleidingstraject is volgens De Graaf onder meer gelegen in het feit dat klantservice medewerkers de klantbeleving meer centraal zijn gaan stellen: "Voorheen lag de focus vooral op een efficiënte afhandeling van gesprekken. Nu wordt er veel meer gekeken naar de waarde die men als medewerker kan toevoegen. Dat we daarin duidelijk progressie boeken blijkt ook uit de 'Customer Centric DNA Award' die DELTA recent ontving, een publieksprijs voor de meest klantgerichte energieleverancier."

Anja Hulsenboom, Business Director bij Philipse Business School, onderschrijft de goede prestatie; DELTA laat met deze stap zien dat goed opgeleide medewerkers en middelmanagers het verschil kunnen maken in klantgerichtheid. Een mooi voorbeeld voor veel andere utiliteitsbedrijven!"

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl. Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl

*

Links:
http://www.philipsebusinessschool.com



Razende Robot Reporter