GX Software biedt bedrijven oplossing voor "Cookie-law Compliancy"

Persbericht van GX

Nijmegen/San Francisco, 24 juni 2011. GX Software, wereldwijd aanbieder van Online Marketing software, kondigt de beschikbaarheid aan van een nieuwe oplossing voor "Cookie-law Compliancy" binnen BlueConic - Customer-Driven Online Engagement. Het stelt bedrijven in staat om in alle bestaande online kanalen het verplichte opt-in proces met individuele bezoekers te faciliteren om zo aan de eisen van de Europese privacy regelgeving en de te verwachte verschillende interpretaties van de regelgeving per land te voldoen.

Op 25 mei 2011 is de nieuwe Europese privacy regelgeving ingegaan. Deze wetgeving verlangt dat marketingpersoneel, zoals web content managers of internet marketeers, aan een bezoeker expliciet toestemming moet gaan vragen of ze gegevens op mogen slaan over deze bezoeker. Op woensdag 22 juni is de Nederlandse invulling van deze richtlijn door de Tweede Kamer goedgekeurd in de vorm van het zogenaamde "Cookie-amendement" voor de wijziging van de Telecomwet. Elk Europees land maakt zijn eigen vertaalslag en interpretatie van de Europese richtlijn. De oplossing van GX Software zorgt er voor dat een bedrijf, eventueel voor meerdere landen, vanuit een centraal punt eenvoudig de afhandeling van individuele opt-in voorkeuren voor al haar online kanalen kan faciliteren om zo aan de nieuwe wetgeving(en) te voldoen.

Veel organisaties gebruiken de opgeslagen bezoekersgegevens voor het aanbieden van specifieke informatie of om de online gebruikerservaring te optimaliseren. De nieuwe regels maken dat deze organisaties extra kosten moeten gaan maken voor het aanpassen van hun technologisch vaak versplinterde online kanalen om deze te laten voldoen aan de nieuwe wetgeving.

De Cookie-law Compliancy oplossing maakt het mogelijk om op een eenvoudige manier in elk online kanaal aan bezoekers toestemming te vragen (opt-in) om gebruikersgegevens op te mogen slaan en deze toestemming centraal te beheren en te configureren. Alle beschikbare online kanalen worden daarbij ondersteund, zoals bedrijfswebsites, e-commerce sites, marketing campagne sites, selfservice portals en mobiele kanalen ongeacht de onderliggende technologie. Daarbij kan rekening worden gehouden met verschillende interpretaties van de regelgeving per land en eventuele toekomstige aanscherpingen of wijzigingen.

Wanneer een bezoeker van het ene kanaal naar het andere kanaal surft, bijvoorbeeld van de bedrijfswebsite naar het zelf service portaal, wordt niet opnieuw om toestemming gevraagd wanneer het om dezelfde toepassing of doel gaat. Dit komt ten goede aan de gebruikerservaring. Aangezien er vaak voor meerdere doeleinden informatie wordt bewaard, is het ook mogelijk om deze toestemmingen apart bij te houden. De individuele gebruiker houdt volledig de controle over zijn gegevens door aan te geven welke gegevens hij wel en niet wil achterlaten bij het online bezoeken van een of meer online kanalen van een bedrijf.

Met de nieuwe Cookie-law Compliancy oplossing in BlueConic helpt GX Software bedrijven om te voldoen aan hun wettelijke verplichtingen, onnodige kosten te voorkomen en de online gebruikerservaring te optimaliseren. De oplossing is algemeen beschikbaar per 1 september 2011 voor de Europese en Noord Amerikaanse markt.

Over GX Software
GX Software is wereldwijd leverancier van Online Marketing software. Met deze innovatieve marketingoplossingen kunnen organisaties op elk moment in elk online kanaal in contact komen met hun bezoekers, om zo een waardevolle klantrelatie op te bouwen. Zij zijn vervolgens verzekerd van positieve klantervaringen over alle online kanalen heen zoals web, social media en mobiele kanalen. Hierdoor is het voor deze organisaties mogelijk om gestelde bedrijfsdoelstellingen te halen en de concurrentie achter zich te laten. GX WebManager, marktleider op het gebied van Web Content Management oplossingen, maakt het voor marketeers en contentmanagers mogelijk om effectief aantrekkelijke content te beheren en publiceren. BlueConic is de unieke Online Customer Engagement software die marketeers helpt om real-time relevante dialogen aan te gaan met hun online bezoekers op het juiste moment, over verschillende online kanalen heen. GX Software heeft een hoofdkantoor in Nederland en regionale kantoren in Europa en Noord-Amerika. Honderden wereldwijde en nationale ondernemingen in de financiële, media- en uitgeversbranche vertrouwen inmiddels op GX Software. Voor meer informatie, bezoek www.gxsoftware.com of www.blueconic.com

Links:
http://www.gxsoftware.com



Razende Robot Reporter