LIOF
Rabobank, Vodafone en LIOF presenteren LIOF Yeah 2011!
Vrijdag 24 juni wordt in Venlo tijdens het LIOF Midzomertreffen de
aftrap verricht voor de tweede editie van de
studentondernemerscompetitie LIOF Yeah! In aanwezigheid van
gedeputeerde Mark Verheijen en LIOF-directeur Jérôme Verhagen zetten
Theo Heldens en Peter Doveren respectievelijk namens de hoofdsponsors
Rabobank en Vodafone de projectwebsite live op internet. LIOF Yeah
heeft tot doel studenten te stimuleren het ondernemerschap te overwegen
door de drempel ertoe weg te nemen. De vier beste studentondernemers
verdienen een pakket handige producten en diensten ter waarde van
tenminste 8.000 euro die een vliegende start mogelijk maken.
Daarenboven ontvangen de derde, tweede en eerste plaats aanvullende
prijzen in contanten ter waarde van 10.000, 20.000 en 40.000 euro in de
vorm van een starterslening en innovatiecheque.
Met professionele partners
Bij het pakket handige producten en diensten gaat het om bank- en
verzekeringsdiensten van de Rabobank, een smartphone inclusief mobiel
bel/data abonnement van Vodafone, een starterspakket
kantoorbenodigdheden van OfficeDepot, een laptop van Unilogic
Integrated ICT, accountants- en belastingadviesdiensten van RSM
Wehrens, Mennen & de Vries, advies- en ontwerpdiensten van Infour
Marketing + Communicatie, drukwerk, website of iPad-app van
Schrijen-Lippertz en huisvesting van LIOF Business Centers. Elk van
deze pakketten heeft een waarde van ongeveer 1.000 euro.
LIOF Yeah wordt ondersteund door Fontys Hogeschool, Hogeschool Zuyd en
Maastricht University. L1-TV ondersteunt de totstandkoming en
uitzending van vijf afleveringen LIOF Yeah op L1-TV in
november-december van dit jaar.
Businessplannen indienen
Het project LIOF Yeah zal dit najaar worden uitgevoerd. Vanaf medio
augustus kunnen studentondernemers hun businessplan indienen op
www.liofyeah.nl. Na een eerste selectie op volledigheid,
realiteitsgehalte en haalbaarheid bepaalt LIOF eind september welke
businessplannen doorgaan voor de internetstemronde. Deze stemronde
vindt in oktober plaats. De studentondernemers dienen zoveel mogelijk
stemmen voor hun businessplan te werven. Eind oktober sluit de openbare
stemronde en gaan de 16 met de meeste stemmen door naar de
TV-pitch-ronde.
TV-opnames
Begin november vinden de TV-opnames van LIOF Yeah plaats. In vier
afleveringen nemen steeds vier studentondernemers het tegen elkaar op
in de vorm van een 1-minuutspitch voor een jury. Elke aflevering kent
één winnaar. En de vier winnaars nemen het in een vijfde aflevering nog
een keer tegen elkaar op voor de verdeling van de hoofdprijzen. L1-TV
zendt deze vijf afleveringen, voorafgegaan door een terugblik op LIOF
Yeah 2010 uit vanaf medio november tot medio december.
In Limburg
Alle studentondernemers kunnen hun businessplan indienen. Winnen kan
alleen als het betreffende bedrijf in Limburg wordt gevestigd.
-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
Maastricht, 24 juni 2011
Meer informatie:
NV Industriebank LIOF - Frans Ridderbeekx - T: 043-3280280 - M:
06-54385300
LIOF Yeah!