Nieuw reclameplatform voorziet websites van meer bezoek
ALICANTE, Spanje, 20110623 -- Peter Giesbers en Paul van den Berg, twee Nederlandse ondernemers uit Spanje, hebben een nieuw internet concept gelanceerd, dat onder de naam Orclix een platform biedt aan professionele verkopers om hun website makkelijk op het internet gevonden te laten worden. Dit platform richt zich zowel op grote adverteerders en mediabureaus als op het midden- en kleinbedrijf en webwinkels.
“De dienst die we via dit platform aanbieden is zowel uniek als innovatief”, verklaart woordvoerder Peter Giesbers. Ondernemers zoeken naar een oplossing om zo hoog mogelijk te scoren, want een goede positie op de juiste zoekterm betekent meer omzet. Advertentieprogramma’s zoals Google Adwords bieden uitkomst, maar zijn duur; het biedsysteem drijft de prijs-per-klik op en men betaalt uiteindelijk steeds meer. Orclix.nl is anders, want daar betaalt de adverteerder een vaste lage prijs per klik en iedere zoekterm wordt exclusief toegekend aan één account. “De voornaamste doelstelling van het nieuwe platform is om relevant verkeer te genereren voor onze klanten”, aldus de woordvoerder.
Onder de vele online reclamemethoden is betaal-per-bezoek-reclame het meest effectief. Het voordeel voor adverteerders is hierbij dat online bezoekers makkelijk traceerbaar zijn. Die meetbaarheid zorgt ervoor dat adverteerders bij Orclix enkel betalen voor relevante bezoekers.
Orclix.nl werd in het leven geroepen door onvrede over de werkwijze van de gevestigde orde. Adverteerders betalen momenteel de prijs voor de monopoliepositie in de betaal-per-bezoek-markt. “Met dit nieuwe platform zijn we in staat om adverteerders een simpel en betaalbaar alternatief te bieden”, aldus Peter Giesbers.
Volgens het bedrijf is de onafhankelijkheid van Orclix ook een belangrijk speerpunt. Adverteerders bepalen bij Orclix zelf wat ze op hun site aanbieden; Orclix bemoeit zich niet met de inhoud, maar houdt zich enkel bezig met de promotie.
Voor iedere zoekterm wordt een zoekmachinevriendelijke webpagina gegenereerd op basis van de verstrekte informatie. “Mede door ondersteuning van onze IT-specialisten worden deze pagina’s op termijn goed gevonden in alle Nederlandstalige zoekmachines; de bezoekers die hieruit voortkomen sturen wij door naar onze klanten”, verkaart Peter van Orclix.
Het nieuwe platform maakt het mogelijk om ook niet geoptimaliseerde websites te voorzien van doelgericht verkeer, waardoor men op de kosten voor zoekmachine-optimalisatie (S.E.O.) kan besparen.
Orclix.nl stelt geen eisen aan de kwaliteit van de bestemmingspagina en alle branches worden geaccepteerd. Men ontvangt alleen bezoekers naar aanleiding van vastgelegde en gerelateerde zoekterm(en). Dit is dus de nieuwe manier om gevonden te worden. Orclix.nl brengt geen registratiekosten of abonnementskosten in rekening en is geheel vrijblijvend.
Gedurende de introductiefase zijn de eerste 500 bezoekers gratis. In de Orclix website wordt aan de hand van een videopresentatie getoond hoe eenvoudig het werkt.
Noot:
Google AdWords krijgt concurrentie