Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Mediapark Jaarcongres 2011 met onder meer minister van Bijsterveldt, Henk Hagoort en Dick Molman

Op 23 juni aanstaande wordt voor de vierde keer het Mediapark Jaarcongres georganiseerd in studio 21 op het Media Park in Hilversum. Het MPJC brengt de televisie, uitgevers, internet, reclame, ICT en telecom wereld samen en geeft inzicht in de stand van zaken in de mediawereld, gericht op innovatie en inspiratie. Met bijdragen van onder meer minister van Bijsterveldt (OC&W), Henk Hagoort (voorzitter NPO), Bert Habets (CEO RTL Nederland), Roeland Stekelenburg (CEO NLbuzz) en Dick Molman (CEO Sanoma Media Netherlands BV). De Publieke Omroep staat aan de vooravond van grote bezuinigingen, en veranderingen in de samenstelling van de organisatie. Tegelijkertijd zijn de programma's van de Publieke Omroep populairder dan ooit, en loopt de Publieke Omroep voorop met diensten als Uitzending Gemist en haar mobiele sites. Naar verwachting wordt het kostenbesparingsonderzoek waarop minister van Bijsterveldt haar keuzes bepaald 23 juni openbaar gemaakt. Tijdens het Mediapark Jaarcongres licht minister van Bijsterveldt haar plannen toe in een videoboodschap. Henk Hagoort (NPO) geeft daarna zijn reactie op de plannen van de minister en licht de keuzes van de Publieke Omroep toe. Een andere spraakmakende gast op MPJC is Dick Molman van Sanoma Media. Hij licht in zijn presentatie op MPJC toe waarom Sanoma Media de stap heeft gezet om samen met Talpa SBS over te nemen. Hoe gaan beide partijen deze samenwerking tot een succes maken? Een van de grote thema's van MPJC is deze keer de toekomst van televisie. Internet op je televisie en video via internet. De twee schermen raken steeds meer met elkaar verweven en dat levert nieuwe kansen op voor creativiteit met de inhoud, techniek en distributie. Bert Habets (RTL) en Roeland Stekelenburg (NLbuzz, het bedrijf dat de online activiteiten van Eredivisie Live coördineert) vertellen hoe zij de toekomst zien en van welke digitale media ontwikkelingen zij het meest verwachten. De techniek komt aan de orde in een sessie waarin De Waag e en 4K scherm demonstreert en ten aanzien van de distributie gaan Ivo Lochtman (UPC) en Niels Jonkman (Glashart Media) met elkaar in gesprek. Meer over het programma is na te lezen op www.mediaparkjaarcongres.nl Einde persbericht