FloraHolland
Gladiolenkwekers onderzoeken kansen in de retail
RIJNSBURG (23 juni 2011) - Twintig gladiolenkwekers waren vorige week
te gast bij FloraHolland Rijnsburg. Vanwege het goede weer in april en
mei is het gladiolenseizoen al volop in gang. Met een marktaandeel van
ruim 45 procent kunnen klanten in Rijnsburg een breed en
diep assortiment gladiolen via de klok inkopen.
De gladiolentelers bezochten de klokken, de uitbloeiruimte en exporteur
Sierafor. Commercieel directeur Michel Mulder van Sierafor nam de
kwekers mee in de wereld van de retail. Hij gaf uitleg over
kwaliteitseisen waaraan Sierafor moet voldoen om de retail te mogen
beleveren en wat dit voor kwekers betekent. Sierafor is met een omzet
van 100 miljoen euro één van de grootste bloemen- en
plantenleveranciers in Europa en specialist in totaalconcepten voor de
retail. In dit retailkanaal liggen volop kansen voor de gladiool, zeker
als deze mooie overwinningsbloem goed gepresenteerd wordt.