FloraHolland


Gladiolenkwekers onderzoeken kansen in de retail

RIJNSBURG (23 juni 2011) - Twintig gladiolenkwekers waren vorige week te gast bij FloraHolland Rijnsburg. Vanwege het goede weer in april en mei is het gladiolenseizoen al volop in gang. Met een marktaandeel van ruim 45 procent kunnen klanten in Rijnsburg een breed en diep assortiment gladiolen via de klok inkopen.

De gladiolentelers bezochten de klokken, de uitbloeiruimte en exporteur Sierafor. Commercieel directeur Michel Mulder van Sierafor nam de kwekers mee in de wereld van de retail. Hij gaf uitleg over kwaliteitseisen waaraan Sierafor moet voldoen om de retail te mogen beleveren en wat dit voor kwekers betekent. Sierafor is met een omzet van 100 miljoen euro één van de grootste bloemen- en plantenleveranciers in Europa en specialist in totaalconcepten voor de retail. In dit retailkanaal liggen volop kansen voor de gladiool, zeker als deze mooie overwinningsbloem goed gepresenteerd wordt.