'Auto op zijn kop' van Allsecur wint bronzen Leeuw in Cannes
Persbericht van Allsecur B.V.
's-Hertogenbosch, 23 juni 2011 - Tijdens The Cannes Lions International
Festival of Creativity is de outdoor campagne 'Ongelukje' van
autoverzekeraar Allsecur weer in de prijzen gevallen. De
guerrilla-actie met als titel 'Klein ongelukje?", won al eerder 3
Awards op het International Advertising Awards 2011 in New York.
Reclamebureau Ogilvy, verantwoordelijk voor de campagne, nam in Cannes
de prijs in ontvangst. Boodschap van de campagne is dat klanten van
Allsecur nul euro eigen risico hebben en zich dus geen zorgen hoeven te
maken als ze schade hebben.
The Cannes Lions Festival is 's werelds belangrijkste reclame festival.
Meer dan 24.000 inzendingen uit de hele wereld zijn gepresenteerd en
beoordeeld tijdens het festival. De 'Leeuwen' zijn dan ook de
belangrijkste internationale advertising awards. De jury van dit
beroemde reclame festival beloonde Allsecur en reclamebureau Ogilvy in
de categorie 'outdoor' met een bronzen leeuw voor het ludieke en zeer
originele moving billboard.
"Met deze campagne laat Allsecur op een zeer opvallende wijze zien waar
ze voor staat. Een 100% autoverzekeraar die schades betaalt als het
nodig is. Zonder dat de klant hier ook voor moet bijbetalen. Ogilvy
heeft dit uitstekend doorvertaald in een creatieve en vooral effectieve
manier. Een prestatie waar zowel Allsecur als Ogilvy erg trots op
zijn!" aldus Johan Van den Neste, marketingmanager van Allsecur.
Op een servet
Het idee ontstond toen Allsecur en Ogilvy een meeting hadden op welke
manier ze de 0 euro eigen risico van Allsecur konden versterken. Ter
plekke werd een ludiek idee bedacht om dit op een non-traditionele
manier te gaan communiceren. Op een servet van een Bossche Bol werd een
schets gemaakt van een auto op zijn kop met een aanhanger erachter.
Allsecur zag gelijk iets in het idee en de schets is omgezet in een
echt rijdende moving billboard. Op de aanhanger werd de volgende
boodschap gecommuniceerd: Ongelukje? Bij Allsecur heb je standaard nul
euro eigen risico. De echt rijdende auto op zijn kop is al meerdere
malen ingezet en trekt veel aandacht van het publiek en de pers. Het
creëerde zo enorm veel free publicity. Dat viel ook de jury van het
meest prestigieuze reclame festival ter wereld op.
Bekijk het filmpje van de case 'Ongelukje' van Allsecur
autoverzekeringen op
http://www.allsecur.nl/autoverzekeringen/over-allsecur/nieuwsarchief/in
-de-media/Cannes-2011.html
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
*
Links:
http://www.allsecur.nl/autoverzekeringen/over-allsecur/nieuwsarchief/in
-de-media/Cannes-2011.html
Razende Robot Reporter