FloraHolland
FloraHolland Productcommissie Bloeiend jaarrond
FLORAHOLLAND (23 juni 2011) - Tijdens de vergadering van 21 juni 2011
heeft P. Slotboom namens FloraHolland Connect een toelichting gegeven
over het supermarktsegment. De doelstelling is om de verkoop via
supermarktketens te vergroten. Dit is mogelijk door het inrichten van
een schap, waarbij de wens van de consument het uitgangspunt zou moeten
zijn. Door het afsluiten van een pakket kunnen de aanvoerders
beschikken over de informatie die vanuit de verschillende analyses
beschikbaar komt.
De FPC is bijgepraat over de ledenbetrokkenheid in relatie tot de FPC.
FloraHolland heeft er voor gekozen om de ledenbetrokkenheid te
vergroten via de productlijn. Er zullen meer FPC's voor planten
opgericht worden. De inrichting van de nieuwe werkwijze wordt de
komende maanden verder uitgewerkt.
S. v.d. Ven heeft de powerpoint met het advies van Roland Berger
gepresenteerd. De verwachting is dat de grootschalig inkopende retail
de komende jaren fors groeit. Om te voorkomen dat de marge voor de
kweker steeds lager wordt, is het advies om via consortia te gaan
samenwerken met de klanten. Het advies van Roland Berger wordt
besproken met verschillende onderdelen in de keten. Vervolgens zou dit
kunnen leiden tot veranderingen in de markt.
Na de vergadering heeft de FPC een bezoek gebracht aan van
Duijvenvoorde. Hier hebben ze gekeken in de dealingroom en bij de
fotostudio. Van Duijvenvoorde maakt van iedere partij planten een foto
voordat de partij in de webshop geplaatst wordt. Van Duijvenvoorde
adviseert de aanvoerders om zelf foto's mee te gaan sturen met de
aanvoerinformatie.
FPC-leden worden door FloraHolland benoemd. Deze FPC-leden geven
FloraHolland op persoonlijke titel adviezen. In de FPC Bloeiend
jaarrond zijn de volgende aanvoerders vertegenwoordigd: B. van
Adrichem, J. Grootscholten,
R. Hoogenboom, C. Houtepen, J. van Luijk, R. Scheffers, D. Stolk. A.
Strijbis, L. de Vroomen.