FloraHolland


FloraHolland Productcommissie Bloeiend jaarrond

FLORAHOLLAND (23 juni 2011) - Tijdens de vergadering van 21 juni 2011 heeft P. Slotboom namens FloraHolland Connect een toelichting gegeven over het supermarktsegment. De doelstelling is om de verkoop via supermarktketens te vergroten. Dit is mogelijk door het inrichten van een schap, waarbij de wens van de consument het uitgangspunt zou moeten zijn. Door het afsluiten van een pakket kunnen de aanvoerders beschikken over de informatie die vanuit de verschillende analyses beschikbaar komt.

De FPC is bijgepraat over de ledenbetrokkenheid in relatie tot de FPC. FloraHolland heeft er voor gekozen om de ledenbetrokkenheid te vergroten via de productlijn. Er zullen meer FPC's voor planten opgericht worden. De inrichting van de nieuwe werkwijze wordt de komende maanden verder uitgewerkt.

S. v.d. Ven heeft de powerpoint met het advies van Roland Berger gepresenteerd. De verwachting is dat de grootschalig inkopende retail de komende jaren fors groeit. Om te voorkomen dat de marge voor de kweker steeds lager wordt, is het advies om via consortia te gaan samenwerken met de klanten. Het advies van Roland Berger wordt besproken met verschillende onderdelen in de keten. Vervolgens zou dit kunnen leiden tot veranderingen in de markt.

Na de vergadering heeft de FPC een bezoek gebracht aan van Duijvenvoorde. Hier hebben ze gekeken in de dealingroom en bij de fotostudio. Van Duijvenvoorde maakt van iedere partij planten een foto voordat de partij in de webshop geplaatst wordt. Van Duijvenvoorde adviseert de aanvoerders om zelf foto's mee te gaan sturen met de aanvoerinformatie.

FPC-leden worden door FloraHolland benoemd. Deze FPC-leden geven FloraHolland op persoonlijke titel adviezen. In de FPC Bloeiend jaarrond zijn de volgende aanvoerders vertegenwoordigd: B. van Adrichem, J. Grootscholten,
R. Hoogenboom, C. Houtepen, J. van Luijk, R. Scheffers, D. Stolk. A. Strijbis, L. de Vroomen.