Primera zet in op kantoorartikelen en cartridges
Persbericht van Coöperatie Primera b.a.
Het assortiment kantoorartikelen en cartridges heeft een positieve
omzet- en rendementsontwikkeling binnen de formule van Primera. Binnen
de goederengroepen is de groep kantoorartikelen inmiddels de nummer
drie in het brutowinst aandeel. Daarnaast past de assortimentsgroep bij
uitstek binnen het gemaksconcept. Uit TNS/NIPO onderzoek is gebleken
dat consumenten ook verwachten dat er kantoorartikelen verkrijgbaar
zijn bij Primera.
Presentatie
Eén van de conclusies uit een uitgevoerde analyse in 2010, is dat de
basis wandmeters teruggebracht moesten worden van 3 naar 2 wandmeters.
In deze wandmeters worden de meest essentiële kantoorartikelen
gepresenteerd. Naast de basismodule zijn er verschillende modules
ontwikkeld die de lokale vraag afdekken. Elke Primera winkel heeft zijn
eigen marktgebied, waar het assortiment op aangepast moet worden. Tot
nu toe zijn er 15 modules ontwikkeld, zoals de modules kinderen en
verzenden. Er zijn steeds meer TNT formules aanwezig in de Primera
winkels waardoor de vraag ook groter wordt naar kantoor- en met name
verzendartikelen.
Assortiment
Binnen de modules wordt er meer aandacht besteed aan private label
artikelen en A-merken waaronder Stabilo, Henkel (Pritt) en Edding.
De eerste aanzet in de landelijke folder heeft Primera onlangs met
Pritt ingezet en dit was met succes. Het resultaat was meer dan een
verdubbeling. Met de cartridge acties van WeCare en met name HP heeft
Primera al zeer goede resultaten geboekt.
De verpakkingen van de private label worden allemaal vernieuwd en ook
worden er 11 producten aan het private label assortiment toegevoegd.
Het omzetaandeel van de private label artikelen wordt hierdoor groter
en dit zal de totale omzet positief beïnvloeden, aldus
assortimentsmanager Mario Arnts.
Links:
http://www.primera.nl
Razende Robot Reporter