Bedrijfsarts met gedragsmatige verzuimvisie op alle niveaus populair
Persbericht van Falke & Verbaan BV
Uit recent onderzoek van Immediator blijkt dat bij de inzet van een
bedrijfsarts met een gedragsmatige visie op verzuim, de leidinggevenden
en medewerkers beiden even tevreden zijn over de betreffende
bedrijfsarts. In tegenstelling tot wat sommige stakeholders beweren
wijst dit erop dat een bedrijfsarts wel degelijk goed kan adviseren
richting zowel leidinggevend kader als medewerkers zonder dat daarbij
de onafhankelijke rol van de bedrijfsarts in het geding komt. Uit
hetzelfde onderzoek blijkt dat men tevreden is over zowel de
bedrijfsartsen en hun gedragsmatige visie op verzuim als over
Immediator als dienstverlener. Immediator is een speler op de markt van
arbodienstverlening die zelfstandige, gecertificeerde bedrijfsartsen
levert aan organisaties die willen werken in de maatwerkregeling en het
eigen-regiemodel bij verzuimbeheersing. Uit het onderzoek komt naar
voren dat bij inzet van een bedrijfsarts met een gedragsmatige visie op
verzuim, bij ruim 80% van de bij het onderzoek betrokken organisaties
het verzuimpercentage daalt. Dit impliceert dat de bedrijfsarts met een
gedragsmatige visie op verzuim op korte termijn zeer effectief is. Het
onderzoek is uitgevoerd bij organisaties die ten minste zes maanden
klant zijn bij Immediator.
Uit de resultaten blijkt dat de bedrijfsartsen van Immediator bij ruim
75% van leidinggevenden en medewerkers hoog scoort op de onderwerpen
betrouwbaarheid, bereikbaarheid, deskundigheid, communicatie, adviezen
en terugkoppeling. P&O adviseurs geven de bedrijfsarts een
rapportcijfer van 7.8 als het gaat om de tevredenheid over hierboven
genoemde onderwerpen.
Daarnaast komt naar voren dat P&O adviseurs ook Immediator als
dienstverlener het rapportcijfer 7.8 geven. De P&O adviseurs geven aan
gemiddeld aanmerkelijk meer tevreden te zijn over Immediator in
vergelijking met hun eerdere dienstverlener. 96% van de P&O adviseurs
geeft desgevraagd aan dat zij Immediator als dienstverlener zouden
aanraden bij andere organisaties.
Achterliggende factoren
Communicatie en vaardigheden als het gaat om omgang met verzuim bij de
organisatie blijken belangrijke factoren voor goede bedrijfsartszorg.
Zo komt naar voren dat hoe meer kennis men heeft over de gedragsmatige
visie waarmee de bedrijfsartsen van Immediator werken, hoe meer
tevreden men is over de bedrijfsarts. Ook een positieve houding ten
opzichte van de gedragsmatige visie en het gevoel in staat te zijn zelf
ook in de gedragsmatige visie te kunnen werken dragen bij aan de
tevredenheid over de bedrijfsarts.
Links:
http://www.immediator.nl/
Razende Robot Reporter