Happy Drinks: alcoholvrij met een kick
4 april 2011
happy Lekker drinken en lol hebben zonder alcohol. Dat is de missie van
de Happy Drinks van het Trimbos-instituut en Pierre Wind.
Om alcoholvrij spannender te maken ontwierp Wind alcoholvrije dranken
met een kick en speciale twist, zoals Boswandeling 2.0, Pink Paradise
of The Battery. Happy Drinks zijn ontworpen als alternatief voor
alcohol op festivals, schoolfeesten en in het uitgaanscircuit. Op 22
juni is de officiële launch van Happy Drinks. Vanaf deze datum kun je
de Happy Drinks op de meest rare plaatsen tegenkomen. Be aware....
Pierre Wind: "Alle Happy Drinks hebben een bijzondere kick. Die kick
maakt dat ze een serieuze concurrent voor alcohol zijn". Happy Drinks
als Seks op de fiets, Danger of KomKommie hebben ingrediënten als
spaanse peper, koriander, appelazijn of chilisiroop. De recepten worden
gratis ter beschikking gesteld aan de horeca, festivalorganisatoren en
scholen. Wind: "Happy Drinks is een heel nieuwe productcategorie. Het
is geen alcohol en geen fris, het is alcoholvrij met een kick. Het is
precies wat ik al jaren mis in het aanbod van de horeca. Een slimme
ondernemer weet met Happy Drinks nieuwe markten aan te boren en kan er
ook nog een aardige cent aan verdienen."
Landelijke en regionale uitrol
Festivals of grote evenementen kunnen deze zomer de Happy Drinks bar
met een speciaal door Pierre Wind opgeleide crew boeken. Tijdens
Pinkpop zijn de Happy Drinks voor het eerst massaal geschonken. Ze
waren een groot succes; in drie dagen gingen er 10.000 over het
barblad.
Voor regionale GGD-en verslavingszorginstellingen zijn veertig kleinere
mobiele bars ontworpen die ingezet kunnen worden op plaatsen waar
jongeren tussen de 16 en 18 jaar uitgaan en feest vieren. De mobiele
barretjes worden ook ingezet om ouders en jongeren te informeren over
'geen alcohol onder de zestien'.
Happydrinks.nl
Op 22 juni wordt tevens de site happydrinks.nl gelanceerd, waar alle
Happy Drink recepten van Pierre Wind zijn te downloaden, net als
allerlei materialen voor de horeca of feestcommissies van schoolfeesten
die aan de slag willen met Happy Drinks.
Happy Drinks maakt deel uit van de jongerencampagne weerbaarheid en
drinken, roken, blowen 'Meer lol met self control'
(www.selfcontrol.nu). Deze campagne voeren STIVORO en het
Trimbos-instituut in 2011 samen uit en loopt van 17 mei tot en met het
eind van het jaar; 22 juni start het tweede campagnedeel gericht op
Happy Drinks.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Marjan Heuving (030 -
297 11 38 of 06 - 5139 5629) of Laila Zaghdoudi (030-2959 382 of 06 -
5345 4002) voorlichters van het Trimbos-instituut.
Trimbos-instituut