De volgende Golfgeneratie arriveert: Oakley's Rory McIlroy wint het U.S. Open Golf Championship

FOOTHILL RANCH, Calif.--(BUSINESS WIRE)-- 20110620 --

Oakley, Inc. bracht vandaag een trots eerbetoon aan Rory McIlroy, winnaar van het 2011 U.S. Open Championship. McIlroy, lid van de Oakley Golf-familie, vertrouwde op de premium golfkleding van het bedrijf om de felbegeerde trofee te behalen op de Congressional Country Club in Maryland. De 22-jarige golfer staat op dit moment op nummer 8 in de wereldranglijst voor professionele golfers.

Oakley's Rory McIlroy Wins U.S. Open Golf Championship. Photo Credit: Getty Images/David Cannon

Oakley's Rory McIlroy Wins U.S. Open Golf Championship. Photo Credit: Getty Images/David Cannon

“We kunnen niet trotser zijn op Rory's fenomenale succes, en we feliciteren hem dan ook met zijn ongelofelijke overwinning op de 111ste U.S. Open,” zei Oakley's CEO Colin Baden. “Komende uit de Masters, met meer passie en focus dan ooit tevoren, werd hij geconfronteerd met de diepste velden die de Open ooit gezien heeft, en hij heeft de wereld bewezen dat hij meer is dan enkel een mededinger naar de kroon. Vandaag wordt hij als kampioen geëerd en wij salueren hem voor zijn opmerkelijke prestatie.”

“Aan het begin van het jaar sloot ik me aan bij Oakley omdat zij het begrijpen,” aldus McIlroy. “Zij begrijpen mijn stijl en ze zijn niet bang om van de norm af te wijken en nieuwe dingen te proberen. En dat is waarom hun spullen zo uniek zijn. Hun kleding zorgt ervoor dat ik me op mijn spel kan blijven concentreren omdat ik weet dat ik het beste heb - geen afleiding. Het heeft ongelooflijke prestatietechnologie en een geweldige look en dat is waarom ik er trots op ben dat ik deel uitmaak van de Oakley-familie.”

Baden voegde toe: “Het is een eer dat Rory zijn vertrouwen in Oakley's innovatie heeft gesteld. De jonge topspelers van vandaag zijn toonaangevend in golf -- ze eisen de beste prestaties en stijl en Rory is baanbrekend. Hij respecteert het erfgoed van het spel maar weigert de conventionele ideeën van stijl en mogelijkheden te accepteren, en hij inspireert ons om het onverwachte te leveren en daadwerkelijke doorbraken op het gebied van prestaties te maken die gevormd zijn door een jeugdig ontwerp dat zijn unieke persoonlijkheid aanspreekt. De volgende golfgeneratie is gearriveerd en we zijn er trots op dat zij vertrouwen in ons icoon van innovatie stellen,” concludeerde Baden.

McIlroy vestigde een record in de tweede ronde van de Open met 13 onder par voor de eerste 35 holes, meer slagen onder par dan iedere andere speler ooit tijdens de U.S. Open. (Hij tekende voor een totaal van 66 en 131 voor 36 holes, het laagste in de geschiedenis van de U.S. Open en nog steeds 11 onder par.) Tegen zaterdagavond had hij het 54-holes-record bij de U.S. Open gezet met een 14-onder 199. Op zondag schoot de van oorsprong Noord-Ier een 69 voor een totaal van 268, waarmee hij zijn eerste Major won en zijn plaats in het geschiedenisboek voor kampioenen verdiende.

McIlroy maakte tijdens de vier wedstrijddagen gebruik van Oakley's technologie voor golfkleding en vertrouwde op de veerkrachtige stretch, UV-bescherming en antimicrobiële werking van de golfpolo's van het bedrijf. O Hydrolix, Oakley's beste technologie voor het beheer van het vochtigheidsgehalte, hielp hem de hele dag op comfortabele wijze geconcentreerd te blijven. Hij vertrouwde ook op Oakley's Take Pant 2, een voor golf geoptimaliseerd ontwerp dat het vochtigheidsgehalte beheert, een sneldrogende werking heeft evenals de bewegingsvrijheid die hij nodig heeft om zijn lange afstandslagen te kunnen ontketenen.

Oakley's Fast Jacket®-zonnebril is een nieuwe favoriet van McIlroy. Het verwisselbare lensontwerp biedt de voordelen van de revolutionaire SwitchLock-technologie van het bedrijf, een innovatie waarmee lenzen probleemloos kunnen worden verwisseld. Atleten kunnen zich hiermee snel aan veranderende lichtomstandigheden aanpassen en met de ongeëvenaarde helderheid en precisie van High Definition Optics® (HDO®), kunnen golfers hun zichtlijn optimaliseren op banen met nauwe fairways zoals de Congressional Country Club, en het correct afgestelde gezichtveld helpt hen met hun korte spel, ongeacht of de greens nu snel of zacht en vochtig zijn.

McIlroy is uitgegroeid tot een golffenomeen. Hij scoorde zijn eerste hole-in-one op negenjarige leeftijd, voerde tijdens zijn tienerjaren de Wereldranglijst voor amateurs aan en won zijn eerste PGA Tour-evenement op 20-jarige leeftijd. Hij eist het uiterste van zichzelf en van alles wat hij naar het spel brengt, met inbegrip van zijn golfkleding. “Oakley is net zo ambitieus als ik ben,” zei McIlroy. “De waarheid is dat andere merken gewoonweg niet aan Oakley kunnen tippen.”

Ga naar Oakley.com om meer te weten te komen over de lijn van prestatiegerichte golfkleding en -schoeisel, en de nieuwe Fast Jacket-zonnebrillen.

Over Oakley, Inc.

Opgericht in 1975 en met het hoofdkantoor gevestigd in Zuid-Californië is Oakley één van de grootste sportmerken ter wereld. Als bezitter van meer dan 600 patenten is Oakley voortdurend op zoek naar problemen, om deze met uitvindingen op te lossen en ze in de vorm van kunst te verpakken. Deze filosofie heeft van Oakley een van de meest iconische en onnavolgbare merken op de markt gemaakt, met innovaties waarop top-atleten over de hele wereld vertrouwen om op het hoogste niveau te kunnen concurreren. Oakley is beroemd om haar onoverkomelijke lenstechnologieën zoals High Definition Optics® (HDO®) die in alle brillen van Oakley zijn opgenomen, of het nu zonnebrillen, veiligheidsbrillen of gewone brillen zijn. Oakley heeft haar leiderschapspositie als 's werelds grootste merk voor sportbrillen uitgebreid met kleding, schoeisel en accessoires. Laser richtte zich op de consument, Oakley heeft productielijnen voor zowel mannen als vrouwen en deze richten zich op sportprestaties, actieve en moderne consumenten. Oakley is een dochteronderneming van de Luxottica Group. Aanvullende informatie is beschikbaar op www.oakley.com.

Zie voor illustraties en bijlagen de Multimedia Galerij: http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=6765983&lang=nl

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Public Relations, Oakley, Inc.
Diane Thibert, 310-804-2400

dthibert@oakley.com