Gemeente Heeze-Leende
Gemeentelijke dienstverlening in beweging
Bedrijfspresentatie van conferentiehotel Kapellerput in Heeze, een van
de bezochte bedrijven
Op vrijdag 17 juni jl. vond er voor het gemeentepersoneel een
themaochtend plaats die in het teken stond van `De klant centraal'. Zo
werden bezoeken gebracht aan een aantal interessante bedrijven en
instellingen om te ervaren hoe zij hun dienstverlening en daarmee
klantgerichtheid aanpakken (foto).
Klantgerichtheid wordt steeds belangrijker in de relatie tussen de
gemeente en haar doelgroepen. De gemeente Heeze-Leende zet daarvoor een
zogenoemd Klantcontactcentrum (KCC) in de volle breedte op. De gemeente
is dan voor haar `klanten' de logische ingang voor al hun vragen aan de
overheid. Het KCC levert producten en diensten van een toenemend aantal
aangesloten overheidsorganisaties van alle overheidslagen en
ketenpartners. Het KCC voert de regie op de levering van de producten
en diensten.
Kerndoelen
Voor de ontwikkeling van het KCC zijn voor 2015 drie kerndoelen
geformuleerd, namelijk gemakkelijke dienstverlening (in 2015 zijn we
via alle kanalen (balie, telefoon, post, internet) goed toegankelijk
voor onze klanten en klantvriendelijkheid is vanzelfsprekend),
transparante werkwijzen (hierbij gaat het om de inzichtelijkheid,
betrouwbaarheid en efficiëntie van onze dienstverlening) en
keuzevrijheid van contactkanaal (wij bieden onze klanten altijd en op
alle aspecten een kwalitatief voldoende niveau van dienstverlening,
onafhankelijk van het kanaal dat de klant kiest om met ons in contact
te treden).
In de loop van dit jaar wordt gewerkt aan de bouw van een
Klantcontactcentrum. Dit betekent dat de publiekshal in het
gemeentehuis van Heeze-Leende zodanig wordt veranderd dat bezoekers na
de verbouwing bij één centrale balie terecht komen. Van daaruit worden
vragen, reacties, aanvragen en dergelijke verder doorgeleid.
Wij houden u met enige regelmaat op de hoogte van het verdere verloop.
Ondertussen bouwen we, zowel letterlijk als figuurlijk, verder aan onze
gemeentelijke dienstverlening. Dienstverlening die in beweging is.