FBTO vernieuwt strategie en logo
Persbericht van FBTO
Verzekeraar FBTO presenteert vandaag haar nieuwe strategie, website en
logo. Hierin staat het lekker vrije leven van de klant centraal. In het
nieuwe logo komt de 'O' van FBTO letterlijk tot leven. Het staat voor
jouw eigen keuze, heel dichtbij, heel direct. FBTO heeft ruim een half
miljoen verzekerden. 60 procent van de polissen wordt online
afgesloten.
Nieuwe merkidentiteit
De positionering van het merk FBTO is gebouwd op het inzicht uit haar
doelgroep: 'Ik wil lekker vrij leven. Ik wil vrij zijn de dingen te
doen die bij mijn leven passen en sta in verbinding met de wereld om
mij heen. Zo maak ik mijn keuzes.
Ik maak me weinig zorgen over de risico's in mijn leven, maar weet wel
dat ik niet onverzekerd door het leven kan gaan. Me verdiepen in
verzekeren is geen hobby van me. Het moet gewoon goed en gemakkelijk
geregeld worden, ook als ik een probleem heb.'
Doelgroep
De doelgroep van FBTO wordt nu eens niet weergegeven met demografische
kenmerken, maar beschreven vanuit drijfveren en behoeftes. Hiervoor is
het Needscope-model van TNS Nipo gebruikt. FBTO richt zich met haar
activiteiten op de zogenoemde 'Ongebondenen en Optimisten'.
Logo en huisstijl
Logo en huisstijl zijn ontwikkeld door het internationale ontwerpbureau
VBAT.
Campagne
De nieuwe reclamecampagne is van de hand van de bureaus Only en Qi. De
campagne heet 'Mijn Wereld' en laat op opvallende en kleurrijke wijze
zien dat er in het leven van de klanten van FBTO liever tijd wordt
gemaakt voor het lekker vrij leven dan voor het bezig zijn met
verzekeren. De boodschap die in de reclame-uitingen naar voren komt, is
dan ook: 'Als jouw wereld ook niet om verzekeren draait, dan regel je
dat bij FBTO.'
Links:
http://newsclipper.nl/news/id/1047
Razende Robot Reporter