FBTO vernieuwt strategie en logo

Persbericht van FBTO

Verzekeraar FBTO presenteert vandaag haar nieuwe strategie, website en logo. Hierin staat het lekker vrije leven van de klant centraal. In het nieuwe logo komt de 'O' van FBTO letterlijk tot leven. Het staat voor jouw eigen keuze, heel dichtbij, heel direct. FBTO heeft ruim een half miljoen verzekerden. 60 procent van de polissen wordt online afgesloten.

Nieuwe merkidentiteit
De positionering van het merk FBTO is gebouwd op het inzicht uit haar doelgroep: 'Ik wil lekker vrij leven. Ik wil vrij zijn de dingen te doen die bij mijn leven passen en sta in verbinding met de wereld om mij heen. Zo maak ik mijn keuzes.

Ik maak me weinig zorgen over de risico's in mijn leven, maar weet wel dat ik niet onverzekerd door het leven kan gaan. Me verdiepen in verzekeren is geen hobby van me. Het moet gewoon goed en gemakkelijk geregeld worden, ook als ik een probleem heb.'

Doelgroep
De doelgroep van FBTO wordt nu eens niet weergegeven met demografische kenmerken, maar beschreven vanuit drijfveren en behoeftes. Hiervoor is het Needscope-model van TNS Nipo gebruikt. FBTO richt zich met haar activiteiten op de zogenoemde 'Ongebondenen en Optimisten'.

Logo en huisstijl
Logo en huisstijl zijn ontwikkeld door het internationale ontwerpbureau VBAT.

Campagne
De nieuwe reclamecampagne is van de hand van de bureaus Only en Qi. De campagne heet 'Mijn Wereld' en laat op opvallende en kleurrijke wijze zien dat er in het leven van de klanten van FBTO liever tijd wordt gemaakt voor het lekker vrij leven dan voor het bezig zijn met verzekeren. De boodschap die in de reclame-uitingen naar voren komt, is dan ook: 'Als jouw wereld ook niet om verzekeren draait, dan regel je dat bij FBTO.'

Links:
http://newsclipper.nl/news/id/1047



Razende Robot Reporter