Etos over beauty tijdens de zomer: Deodorant en zonnebrand favoriet

Persbericht van Etos

Als het om hun persoonlijke verzorging in de zomer gaat, zijn deodorant (85%), zonnebrand (85%) en aftersun (58%) dé onmisbare producten voor de Nederlandse vrouw. Ook in de zomer besteden vrouwen veel aandacht aan hun uiterlijk, maar ze doen dat niet om mannen te verleiden. Bijna driekwart van de vrouwen (74%) ziet een vakantieromance niet zitten. Dit blijkt uit onderzoek dat Etos liet uitvoeren naar beauty in de zomer onder Nederlandse vrouwen bij de start van het zomerseizoen.

Persoonlijke verzorging en beauty gaan bij de vrouw hand in hand in de zomer. De must-have zomerproducten voor de strandtas als deodorant, zonnebrand en aftersun, worden gevolgd door beautyproducten als mascara (52%), nagellak (36%) en oogschaduw (24%). In de koffer van de man mogen deodorant (47%) en scheerzeep/mes (26%) niet ontbreken, zo vindt de Nederlandse vrouw.

Jan Kooiman favoriet voor insmeren rug
Vakantieliefdes en begeerlijke mannelijke BN'ers staan deze zomer niet hoog op het verlanglijstje van vrouwelijk Nederland. Meer dan de helft van de vrouwen wil niet ingesmeerd worden door een van de bekendste en meest begeerde mannen van Nederland. Bij vrouwen die dat wel willen (48%), is acteur Jan Kooiman (11%) favoriet. Op de tweede plaats eindigt acteur en presentator Chris Zegers (9%), gevolgd door presentator en fotomodel Arie Boomsma (7%). Overigens ziet bijna driekwart van de vrouwen (74%) een vakantieromance in de zomer niet zitten. Slechts 17% blijkt 'in te zijn' voor een vakantieliefde en 9% weet het niet.

Mondaine vrouw tijdens zomervakantie
Zonnige momenten brengen vrouwen het liefst door in de tuin (30%), op het strand (20%) of tijdens vakantie (16%). In de vakantie gaan de meeste vrouwen bij voorkeur gekleed als een mondaine vrouw, gehuld in jurk met bloemendessin en instapsandaaltjes (29%). Een kleiner deel (24%) kleedt zich op een zomerse dag als de girl next door: in spijkerbroek en op gympen of geeft de voorkeur aan een sportieve outfit (16%). Maar weinig vrouwen (6%) tonen zich in de zomer als echte diva; met rokje en op hoge hakken en slechts 5% van hen geeft de voorkeur aan de bekende campinglook (in joggingbroek en op badslippers).

De meeste vrouwen (16%) besteden 35 euro of meer aan zomerse beautyproducten. Een bijna even groot percentage (15%) geeft tussen de 15 en 20 euro uit. In totaal wordt er door ruim de helft van de vrouwen 15 euro of meer besteed.

Kleur je zomer
Etos heeft, speciaal voor vrouwen die deze zomer trendy en mooi voor de dag willen komen, een kleurrijk zomerassortiment ontwikkeld. Dit assortiment heeft een zonnig en vrolijk zomerdessin, geïnspireerd op 'bloemen'; dé trend voor deze zomer. Etos geeft kleur aan deze zomer met must-haves als een strandtas, beautycase, bijoux en zomerse make-up. Het limited edition Etos zomerassortiment bestaat uit ruim 40 producten, waarvan de prijzen variëren van 1.99 tot 9.99 euro (voor alles geldt op=op).

Over het onderzoek
Het onderzoek naar beauty tijdens de zomer is uitgevoerd in opdracht van Etos door Panelwizard onder 515 Nederlandse vrouwen van 20 t/m 49 jaar. De resultaten geven een representatieve afspiegeling van de mening van de Nederlandse vrouw in deze leeftijdsgroep.

Over Etos
Etos is met ruim 500 winkels een van de grootste drogisterijketens van Nederland. Het kernassortiment bestaat uit gezondheids-, lichaamsverzorging- en beautyproducten, aangeboden in A-merken en een sterk eigen merk. Het bedrijf werd in 1918 opgericht als coöperatie voor werknemers van het Phillips concern en werd in 1931 geprivatiseerd onder de naam Etos. Sinds 1973 is het bedrijf onderdeel van Koninklijke Ahold NV.Het hoofdkantoor van Etos is gevestigd in Zaandam. In 2011 is Etos voor de derde keer door consumenten uitgeroepen tot Beste drogist van Nederland (bron: Voorjaarsrapport drogisterijformules 2011 GFK).

Kijk voor meer informatie op www.etos.nl/pers
Volg Etos ook op Facebook

*




Razende Robot Reporter