Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Arnhem, 19 juni 2011

Belofte 'Direct geregeld' draait om verzekeren zoals het bedoeld is

OHRA zet met nieuwe campagne fors in op service naar klanten

OHRA lanceert vanaf 19 juni haar nieuwe campagne met de merkbelofte 'Direct geregeld'. De verzekeraar legt hiermee de nadruk op verzekeren zoals het bedoeld is, oftewel hulp bieden aan klanten op cruciale momenten. Met de campagne gaat de organisatie terug naar de haar oorspronkelijke kracht: het bieden van topproducten en uitstekende dienstverlening. Het afgelopen jaar zette de organisatie sterk in op de verbetering van haar service naar klanten.

Gedurende de campagneperiode staan de schadeproducten van de verzekeraar centraal: de auto- en reisverzekering in het bijzonder. De verzekeraar laat in commercials met humor zien hoe verzekeren juist niet moet. Het legt de pijnlijke miscommunicatie tussen verzekerde en verzekeraar bloot, met alle gevolgen van dien. De hoofdrol in de campagne is deze keer weggelegd voor een eend. Een automobilist moet in de tv-reclame uitwijken voor een eend en raakt daardoor een boom. Bellend met zijn verzekeraar wordt hij keer op keer doorverbonden en verbastert zijn verhaal steeds verder ('Bom in Eend'). Met alle gevolgen van dien.

Direct geholpen, zonder ruis op de lijn
Uit onderzoek(1) blijkt dat consumenten het vooral belangrijk vinden om direct te weten waar ze aan toe zijn. Daarnaast wil men ook een goed gevoel overhouden aan het contact met een organisatie. OHRA speelt hier met haar nieuwe merkbelofte op in: 'Direct geregeld'. Door foutloos, efficiënt en snel te handelen. "De service voor klanten kan altijd beter en sneller. Wij willen dat onze klanten meteen bij de juiste contactpersoon terecht komen, zonder ruis op de lijn," aldus Fleur Dujardin, commercieel directeur bij OHRA. "Alleen dan kun je vragen naar tevredenheid beantwoorden en problemen acuut oplossen."

OHRA breidde haar bereikbaarheid de afgelopen maanden flink uit. Naast telefoon, e-mail en post kunnen klanten al geruime tijd met vragen via Twitter terecht bij @demensenvanohra, het webcareteam van de verzekeraar. Sinds deze maand kan dit ook via een eigen Facebookpagina. Uit de Nationale Klantbelevingsindex blijkt dat Nederlandse consumenten tevreden zijn over het contact met OHRA. De verzekeraar neemt dit jaar de tweede plaats in van de index.

(Einde bericht)

Trefwoorden: OHRA, verzekeringen, reisverzekering, autoverzekering, schadeproduct, direct geregeld, klantenservice, direct geregeld, campagne, commercial, YouTube, game, Bom in Eend

Links:
OHRA www.ohra.nl YouTube www.youtube.com/ohra