Ingezonden persbericht
Premiere promotiefilm Eemsdeltaregio
Tijdens het Banenevent 'Haal werk uit de Eemsdelta op 16 juni 2011 in de Eemshaven, is een nieuwe promotiefilm over de Eemsregio in première gegaan. De film is gemaakt door studenten van de Hanzehogeschool Groningen, in opdracht van Seaports Xperience Center (SXC) in Farmsum.
SXC promoot werken, wonen en leven in de Eemsdelta. De op 17 juni zeer goed ontvangen promotiefilm over de Eemsdelta, is onderdeel van de gebiedsmarketing die SXC sinds enige tijd entameert. De film wordt onder andere gebruikt tijdens Xperiences die SXC organiseert voor studenten en jongeren vanaf 10 jaar en andere geïnteresseerden in de Eemsregio. Doel is om hen te verleiden tot het -verder- opbouwen van een kansrijke toekomst in deze regio die niet voor niets de 'gouden rand van Nederland' genoemd wordt.
Nieuwste cijfers arbeidsmarkt
De tijdens het Banenevent gepresenteerde arbeidsmarktontwikkelingen laten zien dat de Eemsdelta ruime toekomstkansen en mogelijkheden te bieden heeft voor jong en oud. In vergelijking met 2008 is het aantal te verwachten nieuwe banen fors omhoog gegaan (per bedrijf gemiddeld 5.4 baan in 2013/2014). Ook het aantal vacatures op het Banenevent steeg van 600 in 2010 naar 800 in 2011.
De tekst van het arbeidsmarktonderzoek staat hier: http://www.hanze.nl/NR/rdonlyres/7C7EDD50-18D9-4387-B340-79AC7DFFABE4/0/Presentatie_SBE_enquete_versie_17_jun_11.pdf