Ingezonden persbericht
Sociaal Raadslieden en Schuldhulpverlening in KCC
Klant Contact Centrum (KCC) gemeente Montfoort verder uitgebreid
Aan het Klant Contact Centrum (KCC) van de gemeente Montfoort zijn twee externe voorzieningen toegevoegd; de Sociaal Raadslieden en de Schuldhulpverlening. Donderdag 30 juni worden zij feestelijke verwelkomt door wethouder Vlaar.
Gemeenten in Nederland maken zich klaar om in de toekomst als hét overheidsloket te gaan fungeren. Ook de gemeente Montfoort werkt hieraan. Na de verbouwing is er in het Stadskantoor een Klant Kontact Centrum (KCC) gerealiseerd. Een nieuwe ontvangsthal met diverse balies waar we onze inwoners goed te woord kunnen staan. Ook de interne organisatie is er nu meer op gericht de klant meer en beter van dienst te zijn.
Onlangs zijn twee externe voorzieningen toegevoegd aan het Klant Kontact Centrum; de Sociaal Raadslieden en de Schuldhulpverlening. Sociaal Raadslieden geven informatie, advies en ondersteuning op sociaal juridisch terrein. Met name op het gebied van belastingen (toeslagen), werk (uitkering) en consumentenzaken. De vrijwilligers die dit werk doen, zijn afkomstig van de SWOM. Inwoners kunnen terecht bij de Schuldhulpverlening als ze financiële problemen hebben. Bij het loket van Schuldhulpverlening worden ze geholpen door professionals op het gebied van schulden en financiële problemen.
Deze twee extra voorzieningen die aan het KCC worden toegevoegd, zullen op donderdag 30 juni feestelijk worden geopend door wethouder Jan Vlaar. Tijdens de opening krijgen beide partijen (Zuwe en Plangroep) de gelegenheid zich voor te stellen.