NHL en Achmea starten lectoraat social media
Persbericht van Achmea
NHL Hogeschool uit Leeuwarden en Achmea starten per 1 september 2011
een lectoraat social media. Het lectoraat is gericht op onderzoek naar
de effecten van social media op de reputatie van organisaties. Het
lectoraat kent een looptijd van vier jaar. De wervingsprocedure voor de
lector start morgen.
Veel organisaties in Nederland zijn met social media bezig, maar de
kunst is er op een effectieve manier mee om te gaan. Consumenten worden
mondiger en invloedrijker en bespreken organisaties via social media.
Medewerkers twitteren over hun werkgevers en realiseren zich niet of
onvoldoende wat de gevolgen hiervan zijn voor hun bedrijf. NHL
Hogeschool en Achmea hebben daarom een lectoraat social media opgezet,
gericht op onderzoek naar de effecten van social media op de reputatie
van organisaties.
In de komende vier jaar wordt het mediagedrag van verschillende
publieksgroepen in kaart gebracht en wordt onderzocht welke effecten de
verschillende uitingen via social media hebben op de reputatie van
organisaties. Op basis van de uitkomsten van het onderzoek wordt een
model ontwikkeld dat in verschillende situaties toepasbaar is. Een
internationale vergelijking maakt deel uit van het onderzoek, zodat ook
bedrijven die over de grens opereren met het model aan de slag kunnen.
Social media is beleidsspeerpunt in het strategisch plan van de NHL
voor de komende jaren. NHL Hogeschool wil zich via dit lectoraat verder
ontwikkelen als kenniscentrum op het gebied van social media. Achmea
staat middenin de samenleving. Daarom wil de verzekeraar vooroplopen in
het werken met en toepassen van social media voor haar verschillende
doelgroepen.
Naast het lectoraat samen met Achmea loopt er binnen de NHL een
onderzoeksproject naar de specifieke toepassing van social media voor
politie en zorginstellingen.
Links:
http://newsclipper.nl/news/id/1044
Organisatie info:
Achmea
Noot voor de red
actie,
Razende Robot Reporter