KPN Nieuws
KPN introduceert ICT Service: hulp voor ondernemers bij computerproblemen
Datum
16 juni 2011
Nummer
042
KPN heeft een nieuwe dienst gelanceerd voor kleine ondernemingen: ICT Service. Daarmee krijgen ondernemers uitgebreide hulp bij software- en hardwareproblemen. Ze hebben 7 dagen per week toegang tot een gratis helpdesk met medewerkers die de computer op afstand kunnen 'overnemen'. Indien nodig is ook hulp aan huis mogelijk, op basis van no cure, no pay. Met deze nieuwe dienst helpt KPN alle ondernemers die regelmatig computerproblemen hebben en nu nog steeds afhankelijk zijn van vriendendiensten.
Ondernemers willen graag één loket voor ondersteuning bij alle problemen met hun computer of randapparatuur, zo blijkt uit onderzoek van KPN onder mkb'ers. Hun bedrijfsvoering is steeds afhankelijker geworden van ICT, bijvoorbeeld van een goed werkende internetverbinding. 'Het onderzoek toont aan dat ondernemers graag de zekerheid willen van continuïteit en niet afhankelijk willen zijn van hulp van vrienden en bekenden', aldus Erik-Jan Gelink, marketingdirecteur Zakelijke Markt bij KPN. 'Uit eerder onderzoek bleek ook al dat bijna de helft van de ondernemers nog afhankelijk is van vriendendiensten. Daarom introduceren wij nu ICT Service. Hiermee bieden we als ICT-dienstverlener de garantie van snelle oplossingen bij alle problemen.'
Muis op afstand overgenomen
Een ICT expert van KPN helpt telefonisch bij zaken als het herstellen van de internet- en netwerkverbinding, de installatie van een (draadloos) netwerk of printer, het openen van een bestand met de juiste software en het verhelpen van e-mailproblemen. Daarbij kan zelfs de computermuis van de ondernemer op afstand worden overgenomen. Wie gebruikmaakt van ICT Service, krijgt 7 dagen per week onbeperkt toegang tot een gratis helpdesk (0800-0403). De helpdesk heeft ruime openingstijden, ook 's avonds en in het weekend.
No cure, no pay
Als het probleem niet telefonisch op te lossen is, wordt een van de honderd beschikbare monteurs ingeschakeld. Deze monteur is uiterlijk de volgende werkdag ter plekke. Daarbij geldt no cure, no pay en er zijn geen voorrijkosten. De kosten zijn 20 euro per kwartier indien het probleem is opgelost. Zo zijn ondernemers snel geholpen en kunnen ze zonder stress verder met zakendoen.
Met ICT Service t.w.v. ¤15 per maand biedt KPN ondersteuning voorr maximaal vijf computers en bijbehorende randapparatuur. In de periode mei-augustus is ICT Service op afstand gratis bij een Zakelijk Bellen & Internet abonnement inbegrepen. Dit is een alles-in-een-oplossing voor bellen, internet en e-mail, vanaf ¤ 39,50 per maand..
Kijk voor meer informatie en een online demonstratie op www.kpn.com/ictservice.
KPN NV