Ingezonden persbericht


Persbericht - Uitbesteden aan de massa

Mediamatic organiseert het symposium Kom je ook? over Crowdsourcing.

Kom je ook? 16 juni 2011 in Amsterdam van 10.00 tot 17.00 uur met aansluitend borrel. Koop nu je kaartje.

Ervaringsdeskundigen uit binnen- en buitenland geven actuele voorbeelden van crowdsourcing in kunst, cultuur en de commerciële sector.

Kaartjes zijn te koop op de site vanaf ¤ 50,- (inclusief lunch, workshops en borrel) De prijs loopt op, dus hoe eerder je bestelt hoe goedkoper je kaartje. www.komjeook.org/crowdsourcing

Nude Crowd Surfing

Crowdsourcing is "the hottest trend" van het moment, je kunt er inmiddels niet meer omheen. Met alle ontwikkelingen op het gebied van nieuwe media wordt het makkelijker en aantrekkelijker om je publiek te betrekken in wat je doet door taken aan hen uit te besteden. Crowdsourcing heeft een meerwaarde voor kunst, cultuur en erfgoed, maar dan moet het wel goed worden toegepast.

Kom je ook? met o.a. Carl Esposti (Crowdsourcing.org) Lex Slaghuis (Hack de Overheid/Apps for Amsterdam) Lora Aroyo & Johan Oomen (Crowdsourcing in Galeries, Libraries, Archives and Museums) Annemarie Lavèn (Militieregisters) Alexander Veltman (Boomerang Create) Lotte Belice Baltussen (Waisda?)

Kijk op www.komjeook.org voor meer informatie en het volledige programma.

Sinds 2008 biedt Kom je ook? de culturele sector een helpende hand in de laatste ontwikkelingen op het gebied van innovatie. Het symposium is een initiatief van Mediamatic en wordt georganiseerd in samenwerking met Deneuve cultural projects. Onze partners zijn de Mondriaan Stichting, Stichting DOEN, Fonds Podiumkunsten en Fonds voor Cultuurparticipatie.