Ingezonden persbericht
*** PERSBERICHT ***
Door: Corrie Oppeneer
Datum: 17-05-2011
Socialmedia PowerEvent 16 juni in Nootdorp
Dit event door en voor ondernemers is een inspirerend spektakel op zich die je als ondernemer niet mag missen. Een vijftal bijzondere gastsprekers nemen je mee in de wereld van marketing, social media, personal branding, authenticiteit, elevator pitch en ondernemen. Dit is hét event van 2011 waar jij je succes op kunt bouwen.
Socialmedia PowerEvent op 16 juni in Nootdorp
Al na enkele maanden is een tweede editie in voorbereiding van het SocialMedia PowerEvent (#SMPE) voor ondernemers. Na een bijzonder succesvol verlopen eerste bijeenkomst in maart dit jaar te Hoorn, besloot de organisotor een tweede event op touw te zetten in Nootdorp. Tijden het tweede SociaMedia PowerEvent, dat op 16 juni zal plaatsvinden, doen succesvolle professionals als Petra De Boevere- online beter bekend als "Het Slijterijmeisje", Alwin Zandvoort en Richard van Kray uit de doeken hoe zijn hun voorspoed en succes wisten te vergroten door gebruik te maken van Social Media.
Het idee voor het evennement ontstond toen Corrie Oppeneer, ondernemerscoach en expert op het gebied van Personal Branding, in haar praktijk merkte dat een groot deel van de ondernemers die zij begeleidde tegen overeenkomstige punten aanliep. "Ik werd me ervan bewust dat ik geregeld dezelfde zaken aan het uitleggen was", vertelde ze. "Dat is natuurlijk geen enkel probleem, maar het leek me mooier om in één keer veel meer mensen te helpen door die informatie te bundelen waar klaarblijkelijk zo veel behoefte aan is".
Het idee was om samen met andere toegewijde professionals een event te initiëren over innovatieve strategieën op het gebied van ondernemen, waar succesvolle cases werden uitgelicht en waar een uitgekiende serie van bezielde sprekers allerlei concepten en technieken op één dag aan bod zouden brengen. Ook om ondernemers de kans te bieden om te netwerken en te brainstormen. Kortom; een evenement om specifieke kennis over te brengen op ondernemers om hen te ondersteunen in en te inspireren bij de uitoefening van hun vak.
Het eerste Social Media Event vond plaats in Hoorn. Daar kwamen zo'n 80 ondernemers op af, mede dankzij de intensieve promotie via Twitter. "Tijdens het eerst event zagen veel twitteraars elkaar voor de eerste keer,"herinnert Oppeneer zich. "Het was een feest van herkenning". Wegens dit succes kon een tweede evenement niet uitblijven. Oppeneer: "We zijn van plan om met dit event diverse steden in Nederland aan te doen."
Het oorspronkelijke idee is inmiddels uitgewerkt tot een gevarieerd programma. Het event in Nootdorp heeft als thema Personal Branding; dat heeft alles te maken met het off- en online presenteren van een merk. Daaronder vallen niet alleen de uitingen op de corporate website, maar ook het weblog, Linkedin account, Twitter, Facebook en andere platforms. Verder kan een goed persoonlijk merk een succesfactor vormen op het gebied van acquisitie online en op de elevator pitch. In totaal maken maar liefst vijf experts hun opwachting tijdens het event.
Zelf belicht Oppeneer als openingsspreker de belangrijkste elementen op het gebied van Personal Branding, waarna Alwin Zandvoort ingaat op het inzetten van een doordachte marketingstrategie, gekoppeld ana zijn Personal Brand, met behulp van diverse social media. Amy van Son maakt vervolgens met grote passie en gedrevenheid een koppeling tussen personal branding en social media en prikkelt de nieuwsgierigheid. De bevlogen Tanja van de Bogert heeft met haar kennis van Sales en Acquisitie veel succes en is de aangewezen persoon om ondernemers tips en trucs te geven om hun acquisitie te versterken. Omdat tijdens het vorige event is gebleken dat maar weinig ondernemers een elevator pitch paraat hadden, maakt Richard van Kray aansluitend duidelijk hoe passie te vertalen is naar de markt en hoe dat een overtuigende elevator pitch oplevert.
Speciale gastspreker van de dag is Petra de Boever, oftewel "Het Slijterijmeisje", die nationale bekendheid verwierf als twitterend ondernemer. In 2009 ontving zij de Social Media Star Award. Bezoekers van #SMPE maken kans op een gesigneerd excemplaar van haar eerste boek, een gratis personal brand sessie en wordt er ook nog een verwen/relax weekend bij een luxe Van der Valk hotel weggeven.