InSites Consulting grote winnaar bij de MOAwards 2011
Persbericht van MarktOnderzoekAssociatie.nl
In Beachclub Vooges te Zandvoort zijn gisteren voor de vierde keer de
MOAwards uitgereikt. De jaarlijkse uitreiking van deze brancheprijzen
is in korte tijd uitgegroeid tot hét evenement voor de
onderzoeksbranche.
De MOAwards worden uitgereikt aan onderzoekers, bureaus en organisaties
die zich in het voorbije jaar op bijzondere wijze hebben geprofileerd
binnen dat vakgebied. Dat geldt zeker voor InSites Consulting, dat zich
Marktonderzoekbureau van het jaar 2011 mag noemen. De jury spreekt van
een organisatie die 'tot het uiterste gedreven' is. Dat vertaalde zich
in 2010 in een groei van 45%. Met name de tomeloze energie van het snel
groeiende bedrijf werd geroemd. Een kwestie van het juiste team
samenstellen en altijd het vizier op de toekomst richten, zegt business
director Ramon Pardo: "Dit moment vieren we, maar morgen gaan we weer
voor de volgende uitdaging."
Michel ten Donkelaar van Kraft Foods werd uitgeroepen tot
Bedrijfsonderzoeker van het jaar. De jury roemt zijn 'heldere en
eigenzinnige visie op de functie van marktonderzoek binnen het
bedrijf', en de wijze waarop hij binnen grote ondernemingen als Sara
Lee, Danone en Kraft, customer inzicht weet neer te zetten op
MT-niveau. Ten Donkelaar: "De prijs is mooi, maar nog belangrijker is
dat hier allemaal gedreven mensen staan die het onderzoek willen
uitbouwen binnen hun organisaties, met de passie om het vak naar een
hoger plan te tillen."
De titel van Bureauonderzoeker van het jaar ging naar Kristof De Wulf,
een van de oprichters van InSites Consulting. Hij kijkt volgens het
juryrapport 'over de grenzen van het vak heen' en ziet marktonderzoek
als middel om bedrijven meer in gesprek te laten gaan met hun klanten.
De Wulf: "Ik ben volop bezig met de marketingpraktijk, en ben steeds
meer de nadruk gaan leggen op de vraag: wat doe je met onderzoek? Zo
kunnen we het vak aan de managementtafel krijgen."
Annette Scherpenzeel en Robbert Zandvliet mochten de Wetenschapsprijs
van het jaar ophalen, voor hun artikel 'Slapers en inactieven binnen
online panels', over het onderhoud van online panels. Volgens de jury
een uiterst actueel en relevant onderwerp voor de Nederlandse
marktonderzoekers. Scherpenzeel en Zandvliet analyseerden op heldere en
toegankelijke wijze waarom panelleden niet meer meedoen en hoe men deze
inactieve panelleden weer kan activeren. "Het is duidelijk een groot
vraagstuk, want we worden nu al vaak door klanten aangesproken op dit
artikel", zegt Zandvliet.
En tenslotte ging de Feedback Innovatie Award voor het meest
innovatieve feedbackproject naar MeMo2. Met zijn 'Digital Marketing
Auditing' (DMA) maakt MeMo2 digitale mediabestedingen inzichtelijk en
meetbaar. Daarmee laat het adverteerders daadwerkelijk op een andere
manier naar de markt kijken. Bij MeMo2 zegt partner Marcel Vogels: "Wij
zijn met name blij omdat dit een innovatieprijs is, en wij gedreven
worden door het overwinnen van moeilijkheden met behulp van innovatieve
oplossingen."
Voor meer informatie over de MOAwards zie: www.moawards.nl of via de
MOA:
E: info@moaweb.nl / T: 020 - 686 93 28.
Links:
http://www.moawards.nl
Razende Robot Reporter