InSites Consulting grote winnaar bij de MOAwards 2011

Persbericht van MarktOnderzoekAssociatie.nl

In Beachclub Vooges te Zandvoort zijn gisteren voor de vierde keer de MOAwards uitgereikt. De jaarlijkse uitreiking van deze brancheprijzen is in korte tijd uitgegroeid tot hét evenement voor de onderzoeksbranche.

De MOAwards worden uitgereikt aan onderzoekers, bureaus en organisaties die zich in het voorbije jaar op bijzondere wijze hebben geprofileerd binnen dat vakgebied. Dat geldt zeker voor InSites Consulting, dat zich Marktonderzoekbureau van het jaar 2011 mag noemen. De jury spreekt van een organisatie die 'tot het uiterste gedreven' is. Dat vertaalde zich in 2010 in een groei van 45%. Met name de tomeloze energie van het snel groeiende bedrijf werd geroemd. Een kwestie van het juiste team samenstellen en altijd het vizier op de toekomst richten, zegt business director Ramon Pardo: "Dit moment vieren we, maar morgen gaan we weer voor de volgende uitdaging."

Michel ten Donkelaar van Kraft Foods werd uitgeroepen tot Bedrijfsonderzoeker van het jaar. De jury roemt zijn 'heldere en eigenzinnige visie op de functie van marktonderzoek binnen het bedrijf', en de wijze waarop hij binnen grote ondernemingen als Sara Lee, Danone en Kraft, customer inzicht weet neer te zetten op MT-niveau. Ten Donkelaar: "De prijs is mooi, maar nog belangrijker is dat hier allemaal gedreven mensen staan die het onderzoek willen uitbouwen binnen hun organisaties, met de passie om het vak naar een hoger plan te tillen."

De titel van Bureauonderzoeker van het jaar ging naar Kristof De Wulf, een van de oprichters van InSites Consulting. Hij kijkt volgens het juryrapport 'over de grenzen van het vak heen' en ziet marktonderzoek als middel om bedrijven meer in gesprek te laten gaan met hun klanten. De Wulf: "Ik ben volop bezig met de marketingpraktijk, en ben steeds meer de nadruk gaan leggen op de vraag: wat doe je met onderzoek? Zo kunnen we het vak aan de managementtafel krijgen."

Annette Scherpenzeel en Robbert Zandvliet mochten de Wetenschapsprijs van het jaar ophalen, voor hun artikel 'Slapers en inactieven binnen online panels', over het onderhoud van online panels. Volgens de jury een uiterst actueel en relevant onderwerp voor de Nederlandse marktonderzoekers. Scherpenzeel en Zandvliet analyseerden op heldere en toegankelijke wijze waarom panelleden niet meer meedoen en hoe men deze inactieve panelleden weer kan activeren. "Het is duidelijk een groot vraagstuk, want we worden nu al vaak door klanten aangesproken op dit artikel", zegt Zandvliet.

En tenslotte ging de Feedback Innovatie Award voor het meest innovatieve feedbackproject naar MeMo2. Met zijn 'Digital Marketing Auditing' (DMA) maakt MeMo2 digitale mediabestedingen inzichtelijk en meetbaar. Daarmee laat het adverteerders daadwerkelijk op een andere manier naar de markt kijken. Bij MeMo2 zegt partner Marcel Vogels: "Wij zijn met name blij omdat dit een innovatieprijs is, en wij gedreven worden door het overwinnen van moeilijkheden met behulp van innovatieve oplossingen."

Voor meer informatie over de MOAwards zie: www.moawards.nl of via de MOA:
E: info@moaweb.nl / T: 020 - 686 93 28.

Links:
http://www.moawards.nl



Razende Robot Reporter